וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לנתניהו בליכוד: הביס את פייגלין

30.4.2010 / 0:01

ראש הממשלה בנימין נתניהו רשם אמש הישג על מחנהו של משה פייגלין. 77% מהמצביעים תמכו בהצעתו לדחיית הבחירות למוסדות המפלגה בשמונה חודשים

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: דורון שטיין)

הישג מרשים אמש (חמישי) למחנה נתניהו בליכוד על מחנהו של משה פייגלין. רוב גדול של 77% מהמצביעים תמכו בהצעת ראש הממשלה לשינוי תקנון המפלגה ולדחיית הבחירות למוסדות המפלגה בשמונה חודשים.

ההישג הנוכחי מגיע לאחר מספר ימים שאותם פינה נתניהו על מנת להבטיח שהצעתו תעבור בהצבעה. שלושה ימים שלמים פונו מנושאים מדיניים והוקדשו כולם להצבעה שנערכה אתמול. התוצאות נראות בשטח - אחוזי הצבעה גבוהים של כ-81% סייעו להשיג את הניצחון המוחץ.

נתניהו אמר לאחר הניצחון, כי "זהו הישג חשוב שמוכיח שתנועת הליכוד היא תנועה אחראית ושקולה, הראוייה להנהיג את המדינה. אני מודה לחברי הליכוד שנענו לקריאתי ויצאו להצביע בעד דרכה האמיתית של התנועה. תודה מיוחדת שלוחה לשרים, לסגני השרים, לחברי הכנסת, לראשי הרשויות ולפעילים שנתרמו בהתלהבות ולא חסכו מאמץ כדי להביא לתוצאה המרשימה. אני מודה גם לשופט גרוס, יו"ר וועדת הבחירות, לוועדת הבחירות, ולמנהלת הליכוד שניהלו את הליך ההצבעה ביושר ובשקיפות, תוך מילוי קפדני של הנחיות בית המשפט העליון".

זו הפעם השנייה בתולדות הליכוד שבה הושג רוב של יותר משני שליש בהצבעה חשאית לשינוי החוקה. הפעם הקודמת הייתה בשנת 1999, אז הצביעו 72% בעד שינוי החוקה. גורם בכיר המקורב לראש הממשלה אמר לאחר שנודעו תוצאות ההצבעה, כי "רק לפני שבוע חשבנו שהמשימה בלתי אפשרית. מצד אחד ראינו מיעוט קיצוני מגויס, מצד שני – רוב רדום ושאנן. ראש הממשלה שינה את מהלך הדברים כאשר לקח לידיו את ההובלה במוצאי שבת והתייצב באומץ בחזית המאבק על דמותה הלאומית והליברלית של תנועת הליכוד. הנחישות וההתלהבות שנתניהו הפגין סחפו את השרים והפעילים, והטו את הכף. זה מה שהביא לתוצאה שמשמעותה אחת – מנהיגותו של נתניהו בלתי ניתנת לערעור".

"רק מנהיגות יהודית עומדת בפני חלוקת ירושלים"

ראש מחנה המתנגדים להצבעה, משה פייגלין קרא למחנה לאומי להתפקד לליכוד, עם היוודע התוצאות: "מהר מאוד ממה שנראה לנו אנחנו נעמוד בבחירות לראשות המפלגה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו שוב מנהיג לאומי שנותן את קולות הימין לשמאל בצורה כל כך בזויה". הוא תקף את נתניהו, והוסיף: "היום התבררו שני דברים: נתניהו מודאג אך ורק ממה שקורה בתוך מפלגתו. אלמלא מנהיגות יהודית שום דבר לא היה עומד בדרכו בדרך לחלוקת ירושלים".

חבר הכנסת דני דנון, גם הוא ממחנה המתנגדים, אמר בעקבות התוצאות, כי "אנו מכבדים את תוצאות ההצבעה, והרצון של חברי התנועה. על כל חברי תנועת הליכוד להתאחד כגוף אחד ולהמשיך לשמור על אחדות הליכוד. אני קורא לכל חברי המחנה הלאומי להצטרף לתנועת הליכוד החל ממחר בבוקר".

עדכון ראשון :23:30

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully