וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה נגד יצהר: 14 עצורים בעשרה ימים

30.4.2010 / 0:01

בהתנחלות יצהר מתלוננים כי המשטרה החליטה להתנכל להם ולראייה - 14 מתושבי ההתנחלות נעצרו בימים האחרונים. לדבריהם, אלוף פיקוד המרכז "מחפש כל דרך לפגוע במתיישבים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: "דוברות יצהר", עריכה: דורון שטיין)

במהלך עשרת הימים האחרונים עצרה משטרת מחוז ש"י 17 מתושבי השומרון, 14 מהם תושבי ההתנחלות יצהר, בחשד לביצוע עבירות שונות, כאשר בסופו של דבר מרביתם שוחררו, כך עולה מבדיקת וואלה! חדשות.

באחרונה טוענים תושבים בשומרון כי המשטרה מתנכלת להם ועוצרת תושבים באזור השומרון. מעבר למעצרם של שבעה מתושבי יצהר אתמול (חמישי), שלדברי התושבים נעשה תוך שימוש באלימות, מאז העימות בין תושבי יצהר לבין חיילי צה"ל וכוחות מג"ב ביום העצמאות, החל גל מעצרים נרחב באזור השומרון, חלקם הגדול בחשד לביצוע עבירות שבוצעו לפני מספר חודשים.

מנתוני עמותת 'חננו' המסייעת לעצורים עולה כי ביום העצמאות נעצר קטין תושב יצהר בחשד לניקוב צמיגי רכב צבאי. למחרת היום נעצר תושב ההתנחלות בחשד למעורבות בעימות המדובר. בהמשך השבוע נעצר בגיר תושב ההתנחלות בחשד למעורבות בעימות אחר עם כוחות צה"ל מלפני כשלושה חודשים בו הותקף כח צה"ל במהלך תרגיל ביצהר. מוקדם יותר השבוע נעצר בגיר בחשד למעורבות בניסיון לדריסת חייל לפני כשנה סמוך להתנחלות המפונה חומש. אולם, כל העצורים שוחררו.

"המשטרה מנסה לשבור אותנו"

בנוסף לכך, טוענים ביצהר, במהלך השבוע האחרון ממתינה ניידת של משטרת התנועה בכניסה להתנחלות ועוצרת כל רכב שנכנס או יוצא מהיישוב ומחלקת דוחות תנועה גם על עבירות מינוריות לכאורה. לדבריהם, במהלך השבוע האחרון הורדו מהכבישים עשרה כלי רכב בשל כך. "המשטרה מנהלת כעת 'תג מחיר' כנגד המתיישבים ובאותו עניין כלול גם מתן דוחות תנועה קטנוניים כמו דוחות על פח רכב חלוד או הזעת מנוע משמן", אומר אברהם בנימין, דובר יצהר, "המשטרה מנסה בכח לייצר כותרות ולעשות דמוניזציה לתושבי יצהר שמובילים דרך בלתי מתפשרת למען ההתיישבות. מכל ניסיונות שבירה כאלה אנחנו יוצאים אך ורק מחוזקים יותר".

באחרונה החל כח משימתי מיוחד של מג"ב לפעול באזור השומרון על מנת למנוע אירועי "תג מחיר" מהתושבים המקומיים. יש לציין כי במשטרת מחוז ש"י דוחים בתוקף את הטענות על נקמנות ואומרים כי כל העצורים נקשרו בביצוע עבירות וכי הם אוכפים את החוק על פי הנהלים.

בקרב המתנחלים מפנים אצבע מאשימה גם כלפי אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי. "הוא ממשיך את דרכו של קודמו בתפקיד גדי שמני ומחפש כל דרך אפשרית לפגוע במתנחלים ביצהר ובשומרון", אומרים המתנחלים, "התחנפות למועצת יש"ע לא תעזור לו. מי שמרחיק אנשים מביתם בעזרת צווים מנהליים ופוגע בהתיישבות אינו ממלא את תפקידו בהגנת מתיישבי יהודה ושומרון, אלא בתקיפתם".

עדכון ראשון: 21:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully