וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל הדיח מצה"ל את תא"ל עימאד פארס

29.4.2010 / 20:17

הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי החליט להדיח את פארס, לאחר שהאחרון שיקר למפקדיו על נסיבות תאונה שאליה נקלעה אשתו עם רכבו הצבאי. הפגישה נמשכה כשעה ורבע ובמהלכה הציע הרמטכ"ל לפארס לקחת אחריות, לפרוש מיוזמתו ולסיים את שירותו הצבאי, אך פארס סירב

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: דורון שטיין)

הרמטכ"ל גבי אשכנזי החליט הערב (חמישי) להדיח מצה"ל את מפקד עוצבת הגליל לשעבר תת אלוף עימאד פארס לאחר שזה הורשע בדיווח כוזב, באי קיום הוראות ובעבירות במסמכים צבאיים. עבירות אלו התגלו בעקבות תאונה שעשתה אשתו של פארס בזמן שנהגה ברכבו הצבאי. אשכנזי ופארס נועדו הערב בלשכת הרמטכ"ל בבסיס הקריה בתל אביב. הפגישה נמשכה כשעה ורבע ובמהלכה הציע הרמטכ"ל לפארס לקחת אחריות, לפרוש מיוזמתו ולסיים את שירותו הצבאי, אך פארס סירב. בעקבות סירובו הודיע הרמטכ"ל כי הוא מדיח את תא"ל פארס וכי הוא מסיים את דרכו בצה"ל.

לטענת אשכנזי, פארס כשל באמירת שקר למפקד הפיקוד ולגורמים נוספים כאשר דיווח כי נכח ברכב כיוון שהתנהגותו עמדה בניגוד לערך האמינות ולערך האמת שהם נשמת אפו של הצבא. "החלטה קשה אולם לצערי אינני יכול להתעלם מחומרת המעשה וזאת על אף זכויותיו רבות השנים של פארס כלוחם וכמפקד".

הרמטכ"ל הדגיש בפני פארס כי זכות קיומו של צה"ל נשענת על אמון ואמינות. "אמון הציבור בצבא, האמון של המפקדים בפקודים שלהם ושל הפקודים במפקדם", אמר אשכנזי, שהוסיף כי "אם לא נוכל לדרוש יושר ואמינות מהמפקדים שלנו, אין לצה"ל זכות קיום. בעניין הזה אין תחום אפור אלא שחור ולבן. אמירת שקר היא מחוץ לכללי המשחק של הצבא, בכל התפקידים ובכל הדרגות", אמר הרמטכ"ל.

נשפט על ידי סגן הרמטכ"ל

אל"מ (במיל') סעיד עבד-אלחק, יו"ר עמותת הקצינים הדרוזים המשוחררים הגיב באכזבה להדחתו של תא"ל פארס. "הופתענו לרעה מהחלטת הרמטכ"ל, חשבנו שלמרות הכל עימאד יחזור לצה"ל וימשיך לשרת את המדינה. זו מכה קשה לעדה הדרוזית ולמדינה כולה. עימאד היווה מודל לחיקוי עבור הנוער הדרוזי ולכן ההחלטה הזו היא כה קשה".

פארס נשפט בתחילת השבוע על ידי סגן הרמטכ"ל האלוף בני גנץ, לאחר שסירב להישפט על ידי ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, האלוף דני ביטון, בטענה כי לא יעשה לו משפט צדק. על העבירה של אי קיום הוראות, בכך שאפשר לאשתו לנהוג ברכבו חרף האיסור על כך בפקודות הצבא, ספג פארס התראה. על עבירות במסמכים צבאיים הוא קיבל נזיפה.

לפני כחודשיים החליט סגן הפרקליט הצבאי, אלוף משנה שרון אפק, שאין מקום להעמיד את פארס לדין צבאי בגין עבירות פליליות. בחוות הדעת שכתב אז אל"מ אפק נאמר, כי "אין צורך להכביר מלים בעניין ערך האמינות וחשיבות אמירת האמת בצה"ל. כוחו של צה"ל נשען על עמוד שדרה של מפקדים ישרים ואמינים אשר דבריהם אמת וכל האמת, ודיווחיהם חקוקים בסלע".

אפק המליץ לרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, כי חריגה חמורה זו תטופל במישור הפיקודי באמצעות נקיטת צעד פיקודי משמעותי כנגד פארס. משמעות הדבר היא שאשכנזי יוכל לקבל החלטה להדיח את פארס מצה"ל, אף שהוא לא הואשם בפלילים.

עם חשיפת הפרשה הודיע פארס על התפטרותו מהצבא, אולם חזר בו מהכרזת ההתפטרות לאחר מתן גזר הדין בערעור של צ'יקו תמיר. "בסופו של יום אנחנו רואים שההר הוליד עכבר" אמר מקורב לפארס, "ניסו להשוות אותו לפרשה של צ'יקו תמיר אבל אין קשר בין הפרשות. בנוסף לכך, העובדה שבכירי צה"ל, כולל הרמטכ"ל עצמו, דחק בעימאד להתפטר על אירוע שכלל לא נחקר היא שערורייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully