וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית י-ם: "להרוס קומות בבית יהונתן"

גלעד גרוסמן

29.4.2010 / 17:45

עמדת הפרקליטות בנוגע לבנייה הבלתי חוקית בבניין הממוקם בלב שכונת סילוואן זוכה לתמיכה של עיריית י-ם. עם זאת, ראש העיר ביקש להמתין עם ההריסה עד לאישור מדיניות תכנון חדשה

עיריית ירושלים נמצאת בדעה אחת עם פרקליטות המדינה בכל הנוגע לחומרת תיק עבירות הבנייה של בית יהונתן בשכונת סילוואן. בעיריית ירושלים מסכימים בנוסף כי גם על פי מדיניות התכנון החדשה יש להרוס את הקומות העליונות של בית זה. כך נמסר אחר הצהרים (חמישי) מהעירייה בתגובה לדיון שנערך בביהמ"ש בו טענה הפרקליטות שיש לפעול לפינוי ואיטום של הבית השוכן בלב שכונת סילוואן.

"בקשתו של ראש העיר איננה רק להמתין עם ביצוע צו בית המשפט של בית יהונתן", נמסר מהעירייה, "אלא עם ביצוע כלל הצווים בסילוואן, ליהודים וערבים כאחד, עד לאישורה סופי של מדיניות התכנון החדשה שאישרה מועצת העיר". עוד נמסר כי העירייה סבורה שטענת הפרקליטות לפיה עד לסיום אישור מדיניות התכנון החדשה יש לממש רק צו אחד מתוך 115 צווים שיפוטיים בסטטוס זהה, אינה עולה בקנה אחד עם הצורך בהתייחסות אחידה ושוויונית כלפי הציבור. "עם זאת ותחת מחאה, פועלת העירייה למימוש הצו בהתאם להתחייבותו של ראש העיר לפרקליט המדינה והשבוע אף נערכו על ידי פקחי העירייה פעולות מדידה כהכנה לביצוע צו האיטום במקום".

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בעקבות הודעת הפרקליטות על תמיכה בהריסת בית יהונתן שבמזרח ירושלים כי "וינשטיין ממהר לבצע הריסה נגד בית יהונתן ולא נוגע ב-216 צווי הריסה לבנייה הערבית הפרועה. נקווה שוינשטיין לא ממשיך במסורת האפליה".

לפני כחודש עתרה מפלגת מרצ לבג"ץ בדרישה להורות לממשלה, למשטרה ולעיריית ירושלים לפנות את בית יהונתן. לפי העתירה, המדינה אינה אוכפת את החלטת בית המשפט המחוזי שניתנה לפני כשנתיים, שקבעה כי יש לאסור כל שימוש בבניין ולאטום אותו. כמו כן נטען בעתירה כי המדינה מסייעת ליושבי בית יהונתן ומממנת את האבטחה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully