וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בסורוקה: מרכז בדיקה לנפגעי תקיפה מינית

אריאל נוי

29.4.2010 / 15:52

בית החולים סורוקה בבאר שבע יחנוך מרכז לנפגעי תקיפה מינית, שנועד להקל ולרכז את כל הטיפולים בנפגע. "היה צורך משמעותי להקמת מתחם כזה בבית החולים היחידי בנגב"

בסוף שנת 2000 נפתח בבית החולים וולפסון בחולון המרכז הראשון מסוגו בארץ לנפגעי תקיפה מינית. הרעיון נבע משינוי בתפיסת הטיפול כאשר טובת הנפגע וצרכיו הושמו במרכז ובמסגרתו כל הגורמים הרלוונטיים לטיפול מגיעים אל הנפגע. על דלת המרכז הונח שלט "חדר מספר 4", - שלט שברבות הימים הפך לשם הנרדף של מתחם לנפגעי תקיפה. היום (חמישי), עשר שנים לאחר פתיחת אותו מרכז, מתוכנן להיפתח מתחם לנפגעי תקיפה מינית גם במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, בית החולים היחידי בנגב שנותן שירות ליותר מחצי מיליון איש מהדרום.

לוואלה! חדשות נודע כי החדר המיוחד עבר את כל האישורים ממשרד הבריאות ומנכ"ל בכיר לראש מ?נ?הל הרפואה, חזי לוי, מאשר כי אכן אמור להיבנות חדר מיוחד מסוג זה. "הגענו להבנה שנפגעי תקיפה צריכים מתחם מיוחד ומבודד כיוון שזו טראומה שלא כוללת רק את אירוע האונס, אלא במקרים רבים גם את כל שמתרחש לאחריו" אמר לוי.

עינב אלמוזלינו עובדת סוציאלית במרכז סיוע לנשים נגב (מסל"ן), סיפרה כי היה צורך משמעותי להקמת מתחם כזה בבית החולים היחידי בנגב. אלמוזלינו אמרה כי "המתחם הוקם על מנת להבין את התהליך טראומת האונס, ובמקרים רבים גם את כל שמתרחש לאחריו. המתחם המיוחד ישמש כמעין חממה רכה ונוחה לנפגעות שרק לפני רגע עברו חוויה קשה מאד וטראומטית".

נתונים מדאיגים

מבנה החדר לטיפול בנפגעי ונפגעות תקיפה מינית ימוקם בצורה שונה משאר החדרים בבית החולים. כך לדוגמה, חדר הבדיקות יהיה צמוד לחדר אך היושבים בו לא ייראו כלפי חוץ. נפגעת המגיעה בתיאום מראש אינה צריכה כלל לעבור בקבלה אלא מלווה היישר לחדר על ידי עובדת סוציאלית שתהיה צמודה אליה במהלך שהייתה בבית החולים. "מה שעובר על אישה שעברה פגיעה מינית זו גם טראומה וסיוט. קודם כל היא צריכה לעבור בדיקה רפואית מיידית ויש לזה חשיבות ברמה הבריאותית, הפיזית והנפשית של הנפגעת. וכמו כן יש לה על הגוף הוכחות וראיות למעשה הנורא שעברה", הסבירה אלמוזלינו.

על פי נתוני מסל"ן, הממצאים מדאיגים במיוחד בדרום הארץ: בשנה שעברה הגיעו למרכז 9,000 פניות. אלמוזלינו מציינת כי "כל אישה שלישית בדרום היא נפגעת מינית. האחוז של הפגיעות עולה מידי שנה, ולכן יש חשיבות מאד גבוהה לחדר כזה בבית חולים".

כאשר מגיעה הנפגעת לחדר היא יכולה, להיבדק בבדיקה רפואית ובמקרה הצורך בדיקה רפואית משפטית (ערכת אונס). אם תחליט שברצונה להגיש תלונה במשטרה, תגיע חוקרת המשטרה ותבצע את החקירה הראשונית בחדר. במקרה הצורך, תוכל הנפגעת להתקלח ולהחליף בגדים שם. כמו כן היא יכולה להמשיך להיות בקשר עם העובדת הסוציאלית מבית החולים, בכפוף לנוהלי בית החולים.

מבית חולים סורוקה נמסר כי "כיום נאלצות נשים שחוו אירוע של תקיפה מינית לנסוע לביה"ח וולפסון במרכז הארץ, שם פועל מרכז לטיפול בנפגעות תקיפה מינית. בימים אלה אנו עוסקים בהכשרת הצוותים שיטפלו בנשים והקצנו אזור מיוחד לטיפול בהן. אנו נערכים לפתוח את המרכז בקיץ הקרוב"

מספרי החרום לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית: , 1202, 1203.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully