וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר המשגיח בביה"ח: "הוא מסוכן"

איילה חננאל

29.4.2010 / 16:02

בית המשפט האריך בחמישה ימים את מעצרו של המשגיח הסיעודי החשוד שהתעלל מינית בנערה שניסתה להתאבד והיתה תחת השגחתו בבית החולים מאיר בכפר סבא

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידיאו: דורון שטיין, קריינות: רועי כ"ץ)

בית משפט השלום בכפר סבא האריך היום (חמישי) בחמישה ימים את מעצרו של יוסף נונו החשוד שביצע מעשים מגונים בכפייה בנערה בזמן ששמר עליה בבית החולים. נונו, בן 70 תושב הרצליה, עבד בחברת כוח אדם והועסק כמשגיח סיעודי בשעות הלילה בבית החולים מאיר שבכפר סבא.

השופטת רחל קרלינסקי קבעה כי "עולה החשד שהחשוד ביצע מעשה מגונה בקטינה בת 14, ניצל את מצבה, וביצע בה מעשים מגונים". על פי החשד, בזמן שהשגיח על הקטינה שאושפזה לאחר שניסתה להתאבד בשל החשש שתפגע בעצמה שוב, ביצע בה מעשים מגונים. רופאיה של הנערה נכנסו לחדר בו היא אושפזה ומצאו את החשוד בשעת מעשה.

סניגורו של נונו יצחק איצקוביץ דרש לשחררו ממעצר בנימוק שהתלונה התקבלה במשטרה לפני שישה ימים ורק שלשום הוא זומן להתייצב בתחנה. במשטרה אמרו שפקידת סעד של בית החולים הגישה את התלונה וכי היה עליהם לגבות עדויות מהרופאים ומהילדה לפני מעצרו. נציג המשטרה בדיון רס"ר הינדי טען כי "מדובר בחשוד מסוכן מאוד שישב כבר מאסר עולם על רצח. החשוד הורשע בעבירות מין, אבקש להיעתר לבקשה במלואה ע"מ לסיים את התיק ולהעבירו לפרקליטות להגשת כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים".

רוניתה טביב, מנהלת סניפי המרכז והצפון בעמותת מטב, האחראית על כוח האדם המסופק לבית החולים, סיפרה כי המטפל עובד בעמותה כמשגיח במשך חודשיים וכי הוא התקבל לעבודה והתאים לפרופיל לביצוע המשימה. עוד הוסיפה טביב כי "החוק אוסר עלינו לבקש תעודת יושר, לכן אנחנו מסתפקים בהצהרה של העובד ועל סמך זה אנו מקבלים אותו לעבודה. ביקשנו תעודות יושר, והבנו מהייעוץ המשפטי שזה אסור על פי חוק".

"להעמיד את האחראים לדין"

אולם מדברים שאמר מנכ"ל המועצה לשלום הילד יצחק קדמן לוואלה! חדשות נראה כי לא כך הדבר. בהתייחס לטענות על כך שאין ביכולתה של העמותה לבקש תעודת יושר אמר קדמן כי "החוק למניעת העסקת עברייני מין עבר בכנסת כבר לפני תשע שנים. כנראה שבארץ גופים ציבוריים כמו בתי החולים פשוט לא מודעים אליו".

לטענת קדמן, טענות חברת כוח האדם גובלות בביזיון. "על פי החוק כל מקום עבודה שבו יש קטינים וכמובן מחלקות ילדים, מחוייב לוודא האם בעברם ביצעו המועסקים הפוטנציאלים עבירות מין. אם כן, חד משמעית שחור על גבי לבן, אסור להעסיקם", אמר.

"אני בכלל לא מבין איך קורה שלוקחים עובדי קבלן להשגיח על ילדים במצב הכי טראומתי, לאחר ניסיון אובדני. זה בעיניי הזוי", הוסיף.

קדמן קרא להעמיד לדין את בית החולים ואת חברת כוח האדם. "זה שבית חולים ציבורי בארץ ישראל לא יודע את החוק ומקבל לעבודה אדם עם רקע מסוג זה, זה ביזיון והגיע הזמן שבפרקליטות יתחילו לפעול להעמדתם לדין של גופים האמונים על קטינים ושלא ממלאים אחר החוק".

בתוך כך, ועדת החוקה של הכנסת עתידה לאשר בקרוב בהכנה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק להרחבת מספר המוסדות בהם לא ניתן יהיה להעסיק עברייני מין. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי) ואורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) לאחר שקיבלו פניה בנושא מהמועצה לשלום הילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully