וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מתנחלים השחיתו בית בכפר פלסטיני

ניר יהב, יהושע בריינר ואיילה חננאל

29.4.2010 / 13:07

מתנחלים פשטו על בתים בכפר הפלסטיני חווארה, שברו חלונות ורעפים וניסו להצית אדמות. משטרת מחוז ש"י עצרה מהלילה 11 מתנחלים, רובם תושבי יצהר. ועד מתיישבי שומרון לאחר העימותים עם השוטרים: "אחרי מסע ההסתה והתרת דמם של תושבי יצהר המשטרה עברה לשלב החיסולים"

.

מקורות פלסטינים דיווחו היום (חמישי) כי מתנחלים מיצהר השחיתו גינה בכפר חווארה הסמוכה לשכם וניסו להצית אש באדמות פלסטיניות ליד יצהר. ראש עיריית חווארה, סאמר מרעב, מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי בנוסף לכך, פגעו המתנחלים גם בתכולת ביתו של תושב הכפר הפלסטיני. לדבריו, תושבי הכפר התעמתו עם עשרות המתנחלים ואלו שבו לבתיהם.

מתלונות שהגיעו למנהל האזרחי עולה כי המתנחלים שברו שני חלונות בביתו של תושב הכפר. כמו כן, הם זרקו אבנים כבדות על גג הבית ושברו חלק מן הרעפים. המתנחלים ניסו להצית את השדות שליד הכפר, אך המשטרה עצרה אותם לפני שהספיקו לעשות זאת.

הפעולות הללו הגיעו לאחר שהלילה פשטה משטרת מחוז ש"י בכוחות גדולים על ההתנחלות יצהר ועצרה שבעה מתושביה בחשד לביצוע עבירות שונות בשנה האחרונה. שלושה מהעצורים הינם קטינים. במשטרה מכחישים שמדובר במעצרים בעקבות פעולות "תג מחיר" ומציינים כי אחד מהעצורים נחקר בחשד להפצת חומר הסתה נגד פקחים של המנהל האזרחי וכן נגד תובעי משטרה המתגוררים ביהודה ושומרון. עוד אמרו במשטרה כי עצורים אחרים לא התייצבו בעבר לתשאול.

לאחר עימותים עם השוטרים וחסימת דרכם של פקחי המנהל האזרחי למקום, נעצרו ארבעה מתנחלים נוספים.הפעולות הללו התרחשו לאחר שבמהלך שעות הלילה והבוקר התרחשו שורת עימותים בין שוטרי מג"ב ויס"מ לבין מתנחלים תושבי יצהר, במהלכם נעצרו 11 תושבים, רובם שוחררו לאמר מספר שעות.

11 מתושבי יצהר נעצרו

ועד מתיישבי השומרון מסר בתגובה כי "אחרי מסע ההסתה והתרת דמם של תושבי יצהר ונוער הגבעות, הגיע שלב החיסולים. כוחות מג"ב ויס"מ הגיעו הבוקר לישוב יצהר במסגרת תג מחיר נגד המתיישבים היהודים מתוך כוונה להרוס בית. מדובר בבית חוקי עם היתרים רשומים, אלא שהשוטרים סרבו להראות המסמכים והכניסו מכות רצח לתושבים שהתנגדו להריסת הבית. גם יהודה ליבמן, רב סרן מפקד פלוגה במילואים הוכה עד עילפון והמשטרה סירבה לאפשר טיפול רפואי בו".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה כי "נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לאפשר לכוחות הביטחון לאכוף את צו הקפאת הבנייה בכל מקום בשטחי יהודה ושומרון. כל פגיעה באנשי כוחות הביטחון מהווה חציית קו גבול שתטופל תוך מיצוי הדין עם המעורבים".

מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר אמר בתגובה כי "המעצרים הלילה ביצהר הם טיפה בים. אירועי היום מוכיחים כי על המשטרה והשב"כ לפעול ביתר נחישות ולעקור מן השורש את תופעות תג המחיר והפוגרומים בפלסטינים, בפעילי השמאל ובחיילי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully