וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: עברייני מין לא יעבדו עם קטינים

פנחס וולף

29.4.2010 / 16:01

לפי הצעת החוק, אותה הגישו אורי אריאל ואורלי לוי-אבקסיס, גופים שבין עיסוקיהם גם חונכות, הדרכה, בידור, הוראה ואבחון של קטינים יחוייבו לוודא שעובדיהם אינם עברייני מין מורשעים

בכנסת ינסו למנוע את הישנות המקרה המזעזע שנחשף היום. לפי החשד גבר בן 70 שהורשע בעבר באונס קטינות נשכר לשמור על נערה שניסתה להתאבד וביצע בה מעשים מגונים.

ועדת החוקה של הכנסת עתידה לאשר בקרוב בהכנה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק להרחבת המוסדות בהם אסור לעברייני מין לעבוד. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי) ואורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) לאחר שקיבלו פניה מהמועצה לשלום הילד.

על פי הצעת החוק, גופים שבין עיסוקיהם נכללים חונכות, הדרכה, בידור, הוראה או אבחון של קטינים יחוייבו לבדוק שעובדיהם אינם עברייני מין מורשעים. זאת, בתוספת לחוק הקיים שמחייב בבדיקה דומה רק רשימה מצומצמת של מוסדות. לאור בקשת משרד המשפטים, התווסף להצעת החוק סעיף הקובע כי עובד שכבר מועסק באחד המוסדות יוכל לגשת לוועדת מומחים ולבקש פטור מתקופת האיסור.

לאור דיון בהצעת החוק שהתקיים השבוע בוועדה אמר חבר הכנסת אריאל כי "לאור הפרסומים האחרונים, אין ספק כי דרושה בדחיפות חקיקה נוספת להגנה על ילדים מפני עברייני מין. אני שמח שהייתה תמימות דעים בין הנוכחים בוועדה שהחוק הוא חשוב וראוי והוא קודם במהירות. אני צופה שהחוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית ברוב גדול כבר בשבועות הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully