וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: מצרים אחראית למות הפלסטינים ברפיח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.4.2010 / 10:38

ארגון חמאס הטיל על מצרים את האחריות למותם של ארבעה פלסטינים במנהרת הברחה ברפיח. לטענתם, המצרים פיזרו גז רעיל בתוך המנהרה שגרם למותם של הארבעה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

חמאס שוב פותח חזית מול מצרים: הארגון הפלסטיני הטיל היום (חמישי) על מצרים את מלוא האחריות למותם של ארבעת הפלסטינים אתמול במנהרת ההברחה ברפיח לאחר שלטענתו כוחות הביטחון המצרים פיזרו גז רעיל בתוך המנהרה. דובר הארגון סאמי אבו זוהרי כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת שבה דרש ממצרים "לחקור את האירוע הנורא ולהעמיד לדין את האחראים".

אבו זוהרי אמר כי חמאס "עוקב בדאגה אחר האירועים בגבול שהובילו למותם של ארבעה פועלים פלסטינים ולפציעתם של כמה פלסטינים נוספים, ביניהם פצוע באורח קשה". הוא גינה בתוקף את מצרים שפיזרה, לטענתו, גז רעיל בתוך אחת המנהרות וטען כי זו אינה הפעם הראשונה שמצרים נוקטת בצעד זה: "עד כה מתו 145 פלסטינים בתוך המנהרות, 45 מתוכם מתו כתוצאה מפיזור גז רעיל על ידי מצרים".

בחמאס עקצו עוד את מצרים כש"הזכירו" לה מדוע רצועת עזה נאלצת להסתמך על מנהרות ההברחה: "אנחנו מזכירים כי התבססות על מנהרות היא צעד שהעם הפלסטיני נאלץ לנקוט בו כתוצאה מהמצור המוטל על רצועת עזה. האלטרנטיבה לכך היא לא להרוג אזרחים אלא לפתוח את מעבר רפיח ולאפשר לאזרחים להצטייד בסחורות ובמוצרים". לסיכום קרא אבו זוהרי לליגה הערבית לפעול גם היא להסרת המצור על עזה.

אתמול נהרגו ארבעה פלסטינים ו-11 נוספים נפצעו כתוצאה מקריסת מנהרת הברחה המחברת בין רצועת עזה למצרים. אולם למרות הדיווחים על קריסתה, משרד הפנים בממשלת חמאס האשים את כוחות הביטחון המצרים בפיזור גז רעיל בתוך המנהרה שהוביל למותם של הפלסטינים. דובר שירותי הרפואה הצבאיים בעזה אמר כי "פעולה מסוג זה מהווה עבירה על החוקים וההבנות הבינלאומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully