וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה מנהלת תג מחיר כנגד המתיישבים"

יהושע בריינר

29.4.2010 / 10:08

לאחר המעצרים ביישוב יצהר הבוקר עלה מספר העצורים בשומרון ל-13 רק במהלך עשרת הימים האחרונים. תושבי יצהר טוענים: "המשטרה מנסה בכח לייצר כותרות ולעשות דמוניזציה לתושבי יצהר"

בעקבות המעצרים שביצעו לפנות בוקר (חמישי) ביישוב יצהר, עולה כי במהלך עשרת הימים האחרונים עצרה משטרת מחוז ש"י 13 מתושבי השומרון, 11 מהם תושבי יצהר, בחשד לביצוע עבירות שונות, כאשר בסופו של דבר כולם שוחררו - כך עולה מבדיקת וואלה! חדשות. באחרונה טוענים תושבי בשומרון כי המשטרה מתנקמת ומתנכלת להם ועוצרת תושבים באיזור השומרון. מעבר למעצרם של שבעה מתושבי יצהר היום, מאז העימות בין תושבי יצהר לבין חיילי צה"ל וכוחות מג"ב ביום העצמאות החל גל מעצרים נרחב באיזור השומרון, חלקם הגדול בחשד לביצוע עבירות שבוצעו לפני מספר חודשים.

מנתוני עמותת 'חננו' המסייעת לעצורים עולה כי ביום העצמאות נעצר קטין תושב יצהר בחשד לניקוב צמיגי רכב צבאי. יום למחרת נעצר תושב ההתנחלות בחשד למעורבות בעימות המדובר.

בהמשך השבוע נעצר בגיר תושב ההתנחלות בחשד למעורבות בעימות אחר עם כוחות צה"ל בו מלפני כשלושה חודשים בו הותקף כח צה"ל במהלך תרגיל ביצהר ומוקדם יותר השבוע נעצר בגיר בחשד למעורבות בניסיון לדריסת חייל לפני כשנה סמוך להתנחלות המפונה חומש. כל העצורים שוחררו.

בנוסף לכך נעצר ביום שישי האחרון תושב הר ברכה בחשד כי נכנס לשטח כפר פלסטיני סמוך ובכך הפר צו של אלוף הפיקוד, וביום שלישי עצרה המשטרה נער בצומת תפוח לאחר שזה סירב להזדהות בפני השוטרים. הוא מואשם גם בחשד לתקיפת השוטרים שעצרו אותו לאחר סירובו לומר להם את שמו.

מאשימים את אלוף פיקוד מרכז

בנוסף לכך טוענים ביצהר כי במהלך השבוע האחרון ממתינה ניידת של משטרת התנועה בכניסה להתנחלות העוצרת כל רכב שנכנס או יוצא מהיישוב ומחלקת דו"חות תנועה גם על עבירות מינוריות. לדבריהם, במהלך השבוע האחרון הורדו מהכבישים עשרה רכבים בשל כך. "המשטרה מנהלת כעת תג מחיר כנגד המתיישבים ובאותו עניין כלול מתן דוחות תנועה קטנוניים כמו דו"חות על פח רכב חלוד או הזעת מנוע משמן", אומר אברהם בנימין, דובר יצהר, "המשטרה מנסה בכח לייצר כותרות ולעשות דמוניזציה לתושבי יצהר שמובילים דרך בלתי מתפשרת למען ההתיישבות. מכל ניסיונות שבירה כאלה אנחנו יוצאים אך ורק מחוזקים יותר". באחרונה החל כח משימתי מיוחד של מג"ב לפעול באיזור השומרון על מנת למנוע אירועי 'תג מחיר' מהתושבים המקומיים. יש לציין כי במשטרת מחוז ש"י דוחים בתוקף את הטענות על נקמנות ואומרים כי כל העצורים נקשרו בביצוע עבירות וכי הם אוכפים את החוק על פי הנהלים.

בקרב המתנחלים מפנים אצבע מאשימה גם כלפיי אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי. "הוא ממשיך את דרכו של קודמו בתפקיד גדי שמני ומחפש כל דרך אפשרית לפגוע במתנחלים ביצהר ובשומרון", אומרים המתנחלים, "התחנפות למועצת יש"ע לא תעזור לו. מי שמרחיק אנשים מביתם בעזרת צווים מנהליים ופוגע בהתיישבות אינו ממלא את תפקידו בהגנת מתיישבי יהודה ושומרון אלא בתקיפתם".

  • עוד באותו נושא:
  • יצהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully