וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת החניונים בת"א: עבודות שירות לוולוך

29.4.2010 / 9:37

ביהמ"ש גזר עונש של 200 שעות עבודות לתועלת הציבור על סגן ראש עיריית תל אביב לשעבר נתן וולוך. וולוך הורשע בעבירות של הפרת אמונים במסגרת "פרשת החניונים"

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (חמישי) עונש של 200 שעות עבודות שירות על סגן ראש עיריית תל אביב לשעבר נתן וולוך. וולוך הורשע במסגרת הסדר טיעון בשלוש עבירות של הפרת אמונים של עובד ציבור, וכן בשלוש עבירות של חוק הכניסה לישראל.

וולוך הודה והורשע בהפרת אמונים במסגרת "פרשת החניונים", לאחר שסייע לאיש העסקים המנוח ראובן גרוס להשיג אשרת ביקור לאזרחית ממולדובה אותה רצה גרוס להזמין לישראל.

וולך, בן 73, כיהן כסגן וממלא מקום בעיריית תל אביב כ-25 שנה, ובין השנים 1999-2001 כיהן גם כראש האגף לקשרי חוץ בעירייה. על פי כתב האישום שהוגש נגדו באמצעות עורכי הדין ערן זלר ואמג'ד שופני מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בשלושה מקרים שונים חתם וולך על מכתבים שקריים שנוסחו על ידי גרוס. במכתבים נטען שהצעירה הוזמנה להשתתף בהשתלמויות בתחום החינוך שמארגנת העירייה. בזכות המכתבים היא קיבלה אשרות ביקור בישראל ממשרד הפנים.

"עליו לדעת לומר 'לא'"

פרקליטו של וולוך, עורך הדין נבות תל צור, ביקש מבית המשפט להימנע מהרשעתו ולהסתפק בעונש עליו המליץ שירות המבחן של שירות לתועלת הציבור. לצידו של וולך התייצבו בין השאר ראש העיר תל אביב רון חולדאי, אביגדור קהלני והרב אריה לוין. מנגד, הפרקליטות ביקשה להרשיעו, שכן חומרת מעשיו נובעת ממעמדו.

השופטת, גיליה רביד, דחתה את בקשתו של וולוך והחליטה להרשיעו. "נכון שלנאשם לא צמחה טובת הנאה אישית ממעשיו, ונכון שלא עשה את שעשה למען בצע כסף, ובכל זאת, אינך מצפה מאיש ציבור, במיוחד בעמדה כה בכירה כסגן ראש עירייה, כי יוציא תחת ידו מכתבים בעלי תוכן כוזב ביודעין, תוך הטעיית רשות אחרת של המדינה", כתבה בגזר הדין.

"הציבור הנושא עיניו מעלה אל נבחריו, מצפה מנושא משרה בכירה כי יפעיל נורמות התנהגות אחרות, וכי יידע לומר 'לא' אם מתבקשת ממנו בקשת 'טובה' בלתי ראויה מסוג זה. הוא גם מצפה לכך שאדם (דוגמת גרוס) לא ייבנה בזכות קשריו ולא יצליח להסדיר עניינים בדרכים עקלקלות רק משום קרבתו למוקדי השפעה", הוסיפה השופטת.

השופטת הוסיפה שמעשיו של וולוך פוגעים בשמם של נבחרי ציבור והם מחזקים את הדעה השגויה שניתן לקדם עניינים בזכות קשרים ופרוטקציה. "בעידן של היום שבו, לצערנו, מעורבים יותר ויותר אנשי ציבור בעבירות של הפרת אמונים על דרגותיהן השונות, האינטרס הציבורי יימצא בהחלט נפסד אם ההליך הפלילי יסתיים תוך הימנעות מהרשעה", כתבה השופטת רביד.

וולוך אמר בתגובה למתן גזר הדין כי "בשלב הזה אני בעיקר שמח שהסיפור הזה מאחורי, אחרי שנתיים של סיוט ועינוי דין. בימים אלה אני מוקדש כולי לאירועי שבוע הגמלאים של עיריית תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully