וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: מאסר הפעילים במצרים הוא פוליטי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.4.2010 / 8:27

מזכ"ל חיזבאללה הביע זעם רב על עונשי המאסר הכבדים שנגזרו במצרים על חברי רשת חיזבאללה, שנתפסו לאחר שתכננו לבצע פיגועים. "עושים עוול לאותם לוחמים מכובדים"

מזכ"ל חיזבאללה השייח' חסן נסראללה זועם על החלטת בית המשפט במצרים להטיל עונשי מאסר ארוכים על חברי רשת חיזבאללה, שנתפסו לאחר שתכננו לבצע פיגועים בשטחה. בתגובה ראשונה מאז החלטת בית המשפט אמר נסראללה כי גזרי הדין שהוטלו על חברי הרשת, "שהתכוונו בסך הכול להגיש סיוע ללוחמים ברצועת עזה, הם גזרי דין פוליטיים שעושים עוול לאותם לוחמים מכובדים".

בראיון לרשת טלוויזיה כוויתית שישודר היום (חמישי) אמר נסראללה עוד כי חברי הרשת אינם טרוריסטים: "הפשע היחיד והאמיתי שלהם הוא שהם ניסו להגיש סיוע לאחיהם ברצועת עזה ולתמוך בארגוני ההתנגדות הפלסטינים", אמר. "הם ביצעו את חובתם. כל הדברים האחרים שנאמרו בנוגע אליהם הם פברוקים שנועדו לתת לגיטימציה לצעדים נגדם". הוא הבטיח עוד לעקוב אחר מצבם של העצורים ולנסות לשחרר אותם ממעצר באמצעות ערוצים דיפלומטים ופוליטיים.

בית המשפט לביטחון המדינה במצרים גזר אתמול עונשי מאסר עולם על ארבעה מהנאשמים בחברות ברשת חיזבאללה, שתכננה לבצע פיגועים על אדמת מצרים. כל ארבעת הנידונים למאסר עולם, ביניהם גם בכיר חיזבאללה מוחמד קבלאן, הצליחו להימלט בחזרה ללבנון לפני שנעצרו, ולפיכך גזר הדין ניתן בהיעדרם. על מפקד החוליה, סאמי שיהאב, נגזרו 15 שנות מאסר. על יתר חברי החוליה נגזרו עונשים שנעים בין חצי שנה לעשר שנות מאסר.

לפני כשנה נעצרה רשת של חיזבאללה שמנתה 49 בני אדם ושתכננה לבצע פיגועים במצרים. נגד 26 מחברי הרשת הוגשו כתבי אישום בגין הברחת נשק לרצועת עזה, תכנון פיגועים נגד תיירים ישראלים בסיני ותכנון לפגוע בספינות שעוברות בתעלת סואץ. חברי ההתארגנות פעלו במספר אזורים, ביניהם בגבול הפלסטיני-מצרי ובחצי האי סיני. לצורך כך הם שכרו דירות באזור תעלת סואץ וערכו תצפיות על הספינות הנעות בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully