וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במרכז הליכוד: "האויב הגדול - השאננות"

29.4.2010 / 11:00

לאור חילוקי הדעות בין ראש הממשלה לאגף הימני במרכז מתכנסים חברי המרכז ויכריעו האם לדחות את הבחירות למרכז. נתניהו, שכבר הצביע בתל אביב, אמר כי לא סימן אף אחד כאויב

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע הבוקר (חמישי) בקלפי במצודת זאב בתל אביב כחלק מההצבעה להכרעת סוגיית מועד הבחירות במפלגה, ולאחר מכן אמר לכלי התקשורת: "הקדשתי את היומיים האחרונים למאמצים על מנת לגרום לציבור ללכת להצביע בעד ההצעה שמאפשרת לי להתמקד בסוגיות החשובות. האויב הגדול הוא השאננות, אם הם נגד הם בלאו הכי יבואו להצביע. ואם הם בעד הם יגידו לדוד ומשה ויענקל להצביע בשבילם".

עוד אמר נתניהו ביחס לטענות כי מטרת ההצבעה להחליש את כוחו של חבר המפלגה משה פייגלין, "לא סימנתי אף אחד כאויב. רוב התנועה הזו היא לא תנועה משיחית קיצונית. היא תנועה ליברלית של ז'בוטינסקי. אנחנו בעד הרבה דברים. בעד מנחם בגין, בעד השלום, בעד צה"ל, בעד ירושלים, שצריך להתמקד בהם. יש רוב עצום בין החברים שתומך בהצעה, משום שכולם יודעים שכולם תומכים - הם אומרים שהם סומכים על החברים.

נתניהו קרא שוב לחברי המרכז להגיע לקלפיות. "אני מבקש מהם ללכת להצביע", אמר נתניהו. "אם ההצבעה לא תלך כפי שאני רוצה, נצטרך להקדיש חודשים לתהליך פנימי בתוך הליכוד. יהיה זמן לעשות את זה ואני מתכוון לעשות את זה, אבל זה לא הזמן עכשיו. עכשיו הזמן של המפלגה לעזור בעשייה. אנחנו מכבדים את המסגרת החוקתית, ועושים את מה שהיא אומרת לנו לעשות. המשימה היא לעשות זאת ברוב של שני שלישים. זה קשה, קשה מאוד, אבל למרות זאת אנו עושים זאת".

את הדברים אמר נתניהו לאור ההצבעה שנערכת היום בליכוד. "המשימה קשה. הרף הוא גבוה אבל אני סומך על החברים שיילכו לקלפיות כדי לאפשר לממשלה בראשות הליכוד להתרכז במשימות הלאומיות הגדולות", הוסיף נתניהו בפנייתו לחברי המרכז.

כ-2,500 חברי מרכז הליכוד צפויים לגשת במהלך היום לקלפיות להכרעת סוגיית מועד הבחירות והמתח בתנועה גבוה בעקבות המחלוקת המתגלעת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לפלג הימני במפלגה. נתניהו מבקש לדחות את הבחירות לוועידת הליכוד, ולשנות את התקנון כך שהבחירות לוועידה יתקיימו שלוש שנים לאחר הבחירות לכנסת בעוד חברי מרכז אחרים מתנגדים לכך.

עוד עולה כי בפתח ההצעה בקלפי שבבית שמש נרשם עיכוב, זאת משום שאנשי פייגלין חסמו את הכניסה עקב דרישה להצבת משקיפים מטעמם בקלפי. בינתיים, הקלפי נפתחה וההצבעה גם שם החלה.

נתניהו, לצד שרים וח"כים נוספים מהליכוד, קיימו ביומיים האחרונים כנסים פוליטיים - במימונם ובהשתתפותם - לקראת ההצבעה. אמש קיימו בכירי הליכוד בכנסת מסיבת עיתונאים לקראת ההצבעה על שינוי חוקת המפלגה. נתניהו אמר כי "אנחנו מבקשים לעשות מחר דבר כמעט בלתי אפשרי. אני מבקש לעשות זאת, כי אני יודע שיש תמיכה עצומה בליכוד. מבינים שאנחנו צריכים להתרכז בעיקר: ביטחון, הגנה על ירושלים, תהליך שלום אחראי ששומר על האינטרסים שלנו. כל זה אנשים מבינים, האויב שלנו זה השאננות. יש קבוצה שולית שתבוא ב-100%. אני אומר לכולם: לכו להצביע".

"מחר ננסה להשיג רוב של שני שלישים, כמעט בלתי אפשרי", הוסיף נתניהו. "אני מודה לכל מי שהתגייס במאמץ מסוים אולי נפתיע. בני בגין מקליט קריאה לחברי הליכוד לבוא ולהצביע. גם אני אקליט. הרף מאוד גבוה. זה לא יהיה קל. אני לא זוכר מתי היתה הצבעה כזו. התנועה שלנו יכולה להתגאות בהתייצבות של חבריי". על המתנגדים להצעתו של ראש הממשלה, אמר נתניהו כי "לפתוח את הפה כולם יכולים, אבל צריך לבוא ולהצביע".

"נתניהו מבקש לחסל את מרכז הליכוד והוא בעד חלוקת ירושלים", כך כתב משה פייגלין (ליכוד) במכתב חריף במיוחד שהעביר שלשום לחברי מרכז הליכוד. "כבר כעת מוקפאת לחלוטין כל הבנייה החדשה במזרח העיר. התהליך שאנו נמצאים עמוק בתוכו, הוא בדיוק התהליך שהביא עלינו את ההתנתקות וכמעט שהרג את הליכוד", הוסיף פייגלין, וטען: "שרון אמר 'דין נצרים כדין תל אביב', ונתניהו אומר 'דין ירושלים כדין תל אביב'".

בתוך כך איים פייגלין כי פעיליו יחסמו את גישת הפעילים לקלפיות. בגלי צה"ל דווח כי פייגלין איים בפעולה זו באם לא יוצבו פקחים על מנת להבטיח את התנהלותן התקינה של הבחירות.

עדכון ראשון: 01:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully