וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרעה בעניין "בית יהונתן" - בשבוע הבא

גלעד גרוסמן

28.4.2010 / 22:57

דיירי בית יהונתן שבמזרח ירושלים הסכימו לקיים דיון מיוחד בצו האטימה בעקבות הגעתם של פקחים למבנה שערכו מדידות לקראת איטומו

ההכרעה בעניינו של "בית יהונתן" בכפר סילוואן שבמזרח ירושלים תתקבל כנראה בשבוע הבא. בית המשפט המחוזי בירושלים ידון בשבוע הבא בבקשתם של דיירי בית יהונתן בסילוואן להוציא צו ביניים שימנע את איטום ופינוי הבניין. זאת לאחר שהדיירים הסכימו לראשונה לקיים דיון מיוחד בצו האטימה.

לדברי גורמים המקורבים לדיירים, ההחלטה לקיים דיון התקבלה לאחר שאתמול הגיעו פקחים מטעם עיריית ירושלים לשם עריכת מדידות והכנות לביצוע האיטום.

עד כה סירבו הדיירים לקיים את הדיון המיוחד, מכיוון שמתנהל משפט על חוקיותו של צו האיטום. אולם, לדברי פרקליטם של הדיירים עו"ד זאב שרף, הם חוששים שהעירייה תבצע את האיטום לפני שיסתיים המשפט. משמעות ההסכמה היא שהשופטת נאוה בן אור תכריע כעת לגבי גורל הבית. אם תקבע שיש לבצע את הצו, הבית יאטם באופן מיידי והדיירים יאלצו להתפנות.

מקורבים לדיירי הבית אמרו כי "בחודשים האחרונים, מאז התנהלות התיק, הם ראו עליות ומורדות. במסגרת ההליכים המשפטיים, הם גם ראו שופט שפסל עצמו בתיק, לאחר שנחשפו במהלך הדיונים טענות ועובדות שהצדיקו את פסילתו".

"הדיירים חוו לא אחת ביקורות לא פשוטות וכעת, רגע לפני ההחלטה החשובה, הם נושאים תפילה כי בית המשפט יקבל החלטה שקולה ועניינית, שייצמד לעובדות ולא יסטה מהדרך ויקבל את הבקשה שלהם", הוסיפו המקורבים.

"אנו מקווים שבית המשפט לא יורה על אטימה וימתין עד לתוצאות המשפט ופסק הדין בעניין המכיל שאלות מעניינות ומרתקות על מערכת יחסי הגומלין בין היועץ המשפטי, לוועדה המקומית לתכנון ובניה, לרשויות התכנון השונות והמערכת המשפטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully