וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 פלסטינים נהרגו בקריסה של מנהרה בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.4.2010 / 0:11

מקורות פלסטינים מאשימים את מצרים כי פוצצה בסיני מנהרה וגרמה לקריסתה ולמותם של ארבעה פלסטינים. צוותי הצלה שנמצאים במקום מפנים את הפצועים לבתי חולים ברצועת עזה. בחמאס טוענים כי כוחות הביטחון המצרים פיזרו גז רעיל בתוך המנהרה

רויטרס

(צילום:רויטרס. עריכה:גדי וינסטוק)

האם מצרים פועלת בצורה נחרצת נגד המנהרות? מקורות פלסטינים דיווחו אמש (רביעי) כי ארבעה פלסטינים נהרגו ו-11 נוספים נפצעו כתוצאה מקריסת מנהרת הברחה המחברת בין רצועת עזה למצרים.

בהודעה שפרסם, האשים משרד הפנים בממשלת חמאס ברצועת עזה את כוחות הביטחון המצרים בפיזור גז רעיל בתוך המנהרה, מה שהוביל למותם של הפלסטינים. דובר שירותי הרפואה הצבאיים בעזה אמר כי "פעולה מסוג זה מהווה עבירה על החוקים וההבנות הבינלאומיות".

גורמי ביטחון ברצועת עזה מסרו לאתר חדשות פלסטיני כי להערכתם המנהרה קרסה לאחר שכוחות הביטחון המצרים פוצצו אותה. עדי ראייה פלסטינים אישרו כי הבחינו בפיצוץ מצדה המצרי של המנהרה, שהוביל למותם של הארבעה.

לדברי המקורות, עדיין ישנם מספר פלסטינים נעדרים. צוותי הצלה הגיעו למקום על מנת לסייע בהגשת סיוע לפצועים. ראש שירותי החירום ברצועה, ד"ר מועאוויה חסנין, העריך כי במקום ישנם ארבעה הרוגים לפחות - מוחמד אבו ג'אמוס, אחיו אוסמה אבו ג'אמוס, חאלד רמלאווי, שלושתם ממחנה הפליטים בורייג', ונידאל אל-ג'די משכונת סג'אעייה שבמזרח העיר עזה. 11 הפצועים הועברו להמשך טיפול בבית החולים אבו יוסוף אל-נג'אר שברפיח.

עדכון ראשון: 21:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully