וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם בין המרצים בספיר להנהלה התפוצץ

רמי שני

28.4.2010 / 21:26

המאבק בין הנהלת מכללת ספיר לארגון המרצים במקום נמשך, לאחר שההנהלה דחתה הסכם שנבנה במשך שנה וחצי בין הצדדים. ארגון המרצים בתגובה ישבית את הלימודים ביום חמישי

נמשך המאבק בין ארגון המרצים במכללה האקדמית ספיר לבין הנהלת המכללה. ההנהלה פרסמה השבוע מכתב, בו היא דוחה את הסיכום אליו הגיע ועד הסגל עם הנשיא הפורש של המכללה, פרופסור זאב צחור.

ההנהלה אימצה את מכתבה של הממונה על השכר וההעסקה במועצה להשכלה גבוהה, דנה אהרון, לפיו לסיכום יש משמעות תקציבית תקדימית. "לנושאים אלו יש משמעות תקציבית, שראוי שתבחן באופן כולל לגבי שאר המכללות" כתבה אהרון, "לא נוכל לדון במסמך זה, או בהחלטות הקשורות אליו, אלא לאחר הגעה להסכמות במשא ומתן הארצי וקבלת אישור הממונה על השכר באוצר כנדרש".

בעקבות זאת, הודיע הוועד המנהל למרצים, כי על פי שיקוליו הסיכום שהושג בינם לבין נשיא המכללה נדחה והם מוזמנים לשוב לשולחן המשא ומתן. הדבר תואם את גישתו של הנשיא החדש של המכללה, פרופסור ראובן איליה, שאמר השבוע כי הסיכום שהושג בין הנשיא היוצא לבין ועד המרצים אינו מקובל עליו. הוא אמר את הדברים, למהדורת חדשות 'ספיר', שנערכת ומוגשת על ידי הסטודנטים במכללה.

המרצים הגיבו על הודעה זו בזעם רב והחליטו לנקוט צעדי מחאה. על כן, ביום חמישי הם ישביתו את הלימודים במכללה למשך שעה ויקיימו אסיפת הסברה: "הארגון מוחה על ביטול ההסכם שנחתם עימו ויערוך בשעת הצהרים ביום חמישי אספת הסברה", נאמר בהודעה שפורסמה מטעם ועד האירגון.

לדברי הוועד, הארגון ניהל משא ומתן במשך שנה וחצי והגיע להסכם שהשיג עבורם מתווה לביטחון תעסוקתי ויבטיח נהלי העסקה נורמטיביים במכללה: "תחת איום בהשבתה כללית מיד לאחר חופשת פסח, נחתם בתחילת אפריל הסכם בין יו"ר ועד המרצים, עמיעד גורביץ' לבין נשיא המכללה הפרופסור זאב צחור, בשם המכללה" נאמר בהודעה, "ההסכם נדון בישיבת הוועד המנהל בראשות ח"כ שי חרמש ביום ראשון האחרון, ונדחה על ידו".

ארגון הסגל האקדמי מאשים את ההנהלה בנסיגה מהסכם חתום, ובשליחת מסר מסוכן, לפיו הסכמים לא צריך לקיים: "הוועד המנהל כופר בסמכותו של נשיא המכללה לנהל את ענייניה האקדמיים, יו"ר הוועד המנהל – שי חרמש, מתערב התערבות זרה בניהול האקדמי'. הוועד טוען כי דחיית ההסכם החתום הביאה למשבר אמון בין המרצים להנהלה, וכי ההנהלה מנסה כעת להלך אימים על ציבור המרצים באיומי צמצומים ופיטורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully