וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חיים כץ הפסיק את תוכנית ויסקונסין

פנחס וולף

28.4.2010 / 16:18

מחר יפוג מועד תוכנית ויסקונסין והיא לא תוארך בעקבות סירובו של יו"ר ועדת העבודה והרווחה לכנס את הוועדה בראשותו כדי לדון בה. ח"כ כץ: "מדובר בתוכנית שאינה טובה בלשון המעטה"

תוכנית ויסקונסין לשילובם בעבודה של מקבלי קצבאות הבטחת הכנסה, לא תוארך. זאת עקב הסירוב של יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ חיים כץ (ליכוד) לכנס את הוועדה בראשותו כדי לדון בתוכנית. מחר בערב יפוג מועד התוכנית ומשרד האוצר ביקש להאריך את התוכנית בלי שינוי בשלושה חודשים נוספים, לאחר שלפני שלושה חודשים הוועדה אישרה כבר את הארכת התוכנית עד החודש.

ח"כ כץ הסביר את התנגדותו לדון בתוכנית ואמר כי "מדובר בתוכנית שאינה טובה בלשון המעטה. במהלך החודש האחרון התקיימו מספר רב של דיונים מקצועיים. במהלכם עלו שורה של טענות קשות על אופן התנהלות התוכנית, טענות שהוועדה לא יכולה להתעלם מהן. אני ממליץ לממשלה להביא תוכנית חדשה שתתקיים דרך שירות התעסוקה ולא דרך גופים פרטיים, שגזרו קופון על גבה של האוכלוסייה החלשה בישראל", הוסיף כץ. "זו תוכנית שנולדה בממשלת אולמרט. הליכוד מחויב להביא תוכנית חברתית טובה יותר".

בארגוני זכויות האדם שהובילו את המאבק בתכנית – האגודה לזכויות האזרח, סנגור קהילתי, שומרי משפט-רבנים לזכויות האדם, הקשת הדמוקרטית המזרחית וסאוט אלעאמל, שיבחו את יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ חיים כץ, ואת חבריה: "אי אפשר להתעלם יותר מהעדויות והממצאים הרבים אודות פגיעתה הקשה של התכנית במקבלי הבטחת ההכנסה שאיתרע מזלם להשתתף בה. ניסוי ויסקונסין הוא כישלון חרוץ, ויש לקוות כי חברי הכנסת ימשיכו לפעול בנחישות ובאומץ לביטולו, והחלפתו במדיניות אפקטיבית שתעניק סיוע אמיתי לדורשי העבודה ומקבלי הבטחת ההכנסה."

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), אשר הביעה תמיכה בדבריו של יו"ר הוועדה, אמרה לאחר דחיית הדיון כי "זו פעם ראשונה שאני שמחה על פטירה של משהו, (תוכנית ויסקונסין - פ.ו). המסר החשוב הוא שאלו דברים שהם מעבר ללחצים קואליציוניים. המחשבה שלנו הייתה מה יהיה בשלושת החודשים הבאים במידה שהתוכנית הייתה מתארכת".

לוי-אבקסיס הוסיפה כי "בנתיים ממשיכים להתעמר בעובדים. יש אמהות חד הוריות ויש נכים שנדרשים לעשות עבודה שאינה מתאימה להם. ככל שמאריכים את התוכנית אנחנו נחשפים ליותר ויותר עוולות. הכסף הזה הולך לידיים פרטיות שלא מביאות מקום עבודה אחד וצריך להפסיק עם ריצת האמוק של ההפרטה שבדרך אליה אנשים נופלים ואנחנו מזדנבים אחריהם כמו שזנבו אחריה במצרים". לוי-אבקסיס סיכמה את דבריה ואמרה כי "הבשורה היא לחלשים שעכשיו יודעים שיש מי שמקשיב להם. עכשיו מוחות חדשים יאלצו לחשוב איך אפשר ליצור מקומות עבודה שלעובדים בהם יהיה אופק תעסוקתי".

ח"כ דב חנין (חד"ש), ממובילי המאבק נגד תוכנית ויסקונסין בכנסת, פרסם היום (רביעי) הודעה בעקבות כישלון מאמצי הממשלה להאריך את תוקף התוכנית. ח"כ חנין אמר כי: "תוכנית ויסקונסין, שפגעה קשות בזכויות האדם הבסיסיות של מובטלים ועניים, הובאה היום לקבר ישראל. סיומה של התוכנית מביא לקיצו פרק אומלל בתולדות היחסים החברתיים בישראל - פרק שבו הפריטה הממשלה את רשת הביטחון החברתית הבסיסית ביותר, רשת הביטחון לחלשים ביותר בחברה. במרכזה של התוכנית עמדה תפישה של הפרטת שירותי התעסוקה והעברתם לקבלנים פרטיים, שיעשו רווחים מן המצוקה. מאבקינו הקשה נגד התוכנית בשתי הכנסות האחרונות הוביל סוף-סוף לכך שחקיקה שתייצר מחדש את המודל הכושל והמכשיל הסתיימה היום."

תוכנית ויסקונסין היא תוכנית חברתית-תעסוקתית אשר מופעלת בישראל מאז שנת 2004. מטרתה היא לספק מערכות ארגוניות (בזיכיון ממשלתי) אשר יקימו מרכזי תעסוקה שבהם יינתנו למקבלי קצבאות הבטחת הכנסה שירותי השמת כוח אדם, קורסים להכשרה, והנחיות כיצד לכתוב קורות חיים ולהתכונן לראיונות עבודה כמו גם כישורים נוספים הנדרשים על מנת למצוא עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully