וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאיר רבין מעורב ב-18 פרשיות שונות"

28.4.2010 / 17:21

במהלך הדיון על הארכת מעצרו של מאיר רבין, טען נציג המשטרה כי הוא מעורב ב-18 פרשיות שונות בין השנים 2000 ל-2007, ובינהן גם פרשת הולילנד. ביהמ"ש החליט להאריך את מעצרו ב-6 ימים. עורך דינו: "המשטרה ניסתה לשכנעו להפוך לעד מדינה"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: דורון שטיין, קריינות: איריס דרור)

בדיון על הארכת מעצרו של מאיר רבין החשוד שתיווך בין נותני השוחד למקבליו בפרשת הולילנד המתנהל בשעה זו (רביעי), אמר נציג המשטרה כי רבין מעורב ב-18 פרשיות שונות, בין השנים 2000-2007. עורך דינו של רבין, אלי כהן, טען כי המשטרה ניסתה לשכנע את רבין להפוך לעד מדינה, על כך הגיבו נציגי המשטרה: "הוצע לו לומר את האמת". המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים, וביהמ"ש החליט להאריך את מעצרו בשישה ימים בלבד.

"החשוד עצור מזה 23 ימים. תקופה זו נראית ארוכה כתקופת מעצר לצורך חקירה. יחד עם זאת, כל דבר בעניין שלפנינו הוא יחסי", כתב השופט אברהם הימן בהחלטתו. "ההליך שלפניי הוא הליך משפטי מיוחד - מיוחד מכל פן משפטי רגיל ומכל כלל משפטי רגיל". השופט הימן הוסיף שהחוקרים לא "שקטו על שמריהם" מאז נחשפה הפרשה.

עו"ד כהן אמר שהוא מרגיש שהמשטרה מנסה "לשבור את רוחו" של לקוחו באמצעות הארכת מעצרו. "לא לזה נועד המעצר. בנתונים כאלה אני לא סבור שנכון להאריך את המעצר", אמר עו"ד כהן. נציגי המשטרה בדיון, רפ"ק אסף ולפיש מיאח"ה, אמר כי "בחקירה זו פרשיות רבות, חלקן הגיעו לכלל מיצוי וערפל נמוג מעל פניהן וחלקן האחר טרם הגיע לכלל מיצוי חקירתי. המשותף לכולן הוא אחת, בכל הפרשיות כמעט עולה תמימותו של החשוד במלוא עוצמתה". רפ"ק ולפיש נשאל על ידי עו"ד כהן לגבי צ'קים עליהם מופיעים האותיות א.א, ושיוחסו על ידי עד המדינה לאהוד אולמרט. "אם חברי מביא את המידע הזה את זה מעיתונות אני לא מכיר", השיב. עו"ד כהן שאל אם לא נתקל בצ'קים, ועל כך השיב ולפיש "לא".

במשטרה חוששים כי אם רבין ישוחרר, הוא עלול לשבש את החקירה נגדו. מעצרו של רבין הוארך ביום חמישי האחרון בפעם השלישית בשבעה ימים. לדברי פרקליטיו, באחרונה הפסיק רבין לשתף פעולה עם חוקריו משום שהמשטרה לוחצת עליו בתמורה להקלות. רבין יושב במעצר כבר 23 ימים והארכת מעצר זו, היא הארכת המעצר הרביעית במספר.

"ללא מעורבותו לא היו נבראות הפרשות"

רבין נחשב לדמות מפתח בפרשה. הוא עבד בתור שכיר אצל עד המדינה, ולפי עד המדינה, הוא סייע לו בהעברת כספי השוחד לחשודים האחרים בפרשה. באחד מדיוני הארכת המעצר אמרו נציגי המשטרה כי "ללא מעורבותו לא היו נבראות הפרשות, ודי בכך כדי להעיד על מעורבותו".

בהארכת מעצרו האחרונה אמר נציג המשטרה כי "מעורבותו אורכית ורוחבית ועולה כחוט השני בכל הפרשיות כולן – הן בפרשה הנוגעת למפעלי ים המלח והן לגביי פרויקט הנדל"ן הולילנד". רבין מיוצג על ידי עו"ד אלי כהן וגיורא זילברשטיין. בהארכת מעצרו האחרונה אמר פרקליטו עו"ד זילברשטיין כי הסיבה בגללה רבין לא משוחרר על ידי המשטרה כמו יתר החשודים היא מפני ש"המשטרה ממתינה למעצרם של אולמרט וזקן אשר מתעכבת משום מה בחו"ל".

לפני יומיים טען פרקליטו של רבין כי מרשו נשאל בחקירתו האם העביר כמיליון שקלים דמי שוחד לרב עובדיה יוסף, וכן סכומי כסף גבוהים לשר החוץ אביגדור ליברמן, לחברת הכנסת רוחמה אברהם-בלילא ולשר לשעבר חבר הליכוד דני נווה.

עוד טען עו"ד זילברשטיין כי אחד מהמסמכים שהעביר עד המדינה למשטרה בנוגע לפרויקט הולילנד הוא בעצם מכתב בכתב ידו של רבין שנשלח כביכול מצ'רני לאורי מסר ותוכנו מעיד על העברת 220 אלף שקלים ביניהם. לטענת זילברשטיין כתב ידו של רבין במכתב זויף.

עדכון ראשון: 16:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully