וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בלחץ? קרא לחברי הליכוד לבוא להצביע

28.4.2010 / 14:47

רה"מ ובכירי הליכוד קראו לחברי מפלגתם להשתתף מחר בהצבעה על שינוי חוקת המפלגה, שנועד למנוע מאנשי פייגלין להגדיל את כוחם. "אנחנו מבקשים לעשות דבר בלתי אפשרי. יש קבוצה שולית שתבוא ב-100%"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק, קריינות:איריס דרור)

בכירי הליכוד קיימו בצהרים (רביעי) בכנסת מסיבת עיתונאים לקראת ההצבעה שתתקיים מחר בנוגע לשינוי חוקת המפלגה. השינוי צפוי לאפשר את דחיית מועד הבחירות למוסדות הליכוד. ראשון הדוברים, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנחנו מבקשים לעשות מחר כמעט דבר בלתי אפשרי. אני מבקש לעשות זאת, כי אני יודע שיש תמיכה עצומה בליכוד. מבינים שאנחנו צריכים להתרכז בעיקר: ביטחון, הגנה על ירושלים, תהליך שלום אחראי ששומר על האינטרסים שלנו. כל זה אנשים מבינים, האויב שלנו זה השאננות. יש קבוצה שולית שתבוא ב-100%. אני אומר לכולם: לכו להצביע".

נתניהו פנה לשרים שישבו סביבו והוסיף כי "זו החובה והזכות והאחריות שלכם לתת גיבוי לליכוד. ההתייצבות שלכם מחממת את הלב, מורגשת בשטח. מחר ננסה להשיג רוב של שני שלישים, כמעט בלתי אפשרי, אני מודה לכל מי שהתגייס במאמץ מסוים אולי נפתיע. בני בגין מקליט קריאה לחברי הליכוד לבוא ולהצביע. גם אני אקליט. הרף מאוד גבוה. זה לא יהיה קל. אני לא זוכר מתי היתה הצבעה כזו. זה כמעט בלתי אפשרי. אני מנסה לעשות את הבלתי אפשרי, התנועה שלנו יכולה להתגאות בהתייצבות של חבריי". על המתנגדים להצעתו של ראש הממשלה, אמר נתניהו כי "לפתוח את הפה כולם יכולים, אבל צריך לבוא ולהצביע".

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין אמר כי "חשבתי ואני חושב שתנועה פוליטיתת תקיים בחירות במועדן, אבל יש דברים יוצאים מן הכלל. הדברים העומדים על סדר יומה של המדינה מחייבים את הנהגת העם להתייחסות וריכוז מלא במשימות בהן הם עוסקים. רצונו של ראש הממשלה הוא גם כבודה של התנועה ואנו מחויבים להיענות לבקשתו לקיים בחירות בעוד 20 חודשים. כאשר תנועת הליכוד עומדת בראש המרכיבים בקואליציה, חובה עלינו לשמוע את בקשתו של ראש הממשלה ולהיענות לה. אני קורא לכל חברי הליכוד, לבוא ולמלא את חובתם. חובה זו היא חובה כלפי מדינת ישראל".

מאמץ גדול ב-24 השעות שנותרו

השר משה (בוגי יעלון) אמר בכינוס המיוחד שערכו בכירי תנועת הליכוד כי "ראש הממשלה והממשלה נתונים בשנה האחרונה ללא מעט לחצים. חלקם קשורים להתפתחויות שהולכות ומתרגשות עלינו. המבחן העיקרי הוא העניין האירני. כאשר נתונים בלחץ שקושר את הנושא האירני לנושא הפלסטיני והתיישבות ביו"ש, כולנו זקוקים לקשב, זמן ולהפגנת אחדות. לכן, זו לא העת לעסוק בעניינים הפנימיים של התנועה. כדי שכולנו נהיה פנויים לעסוק בעיקר".

שר החינוך גדעון סער התייחס אף הוא לנושא ואמר כי "אנו צריכים לעשות מאמץ גדול ומיוחד ב-24 השעות שנותרו, לשמור על הליכוד שהצלחנו במאמץ גדול להחזיר לשלטון בתנאים מאוד לא קלים. ההצעה שמביא ראש הממשלה היא הצעה שתואמת את טובת התנועה. כל תוצאה אחרת, המשמעות שלה שהליכוד בוחר ללכת לוועידה בלי מפקד חברים. אם חס וחלילה תהיה תוצאה אחרת ולא יהיה הרוב הנדרש לעמדת ראש הממשלה, המשמעות שהליכוד בוחר להיות יותר קטן ויותר חלש. זוהי תוצאה רעה ולכן יש לעשות כל מאמץ להביא את הרוב הנדרש".

גם שרת התרבות והספורט לימור לבנת נדרשה לנושא ואמרה כי "אני מציעה לחבריי בליכוד לא להתפתות אחרי דיבורים הזויים בליכוד ולהבין שמי שעמד כצוק איתן מול הלחצים להפסיק את הבנייה בירושלים, אנו צריכים לתת לו גיבוי וזה לתמוך בעמדת ראש הממשלה. כך נעשה את הדבר הנכון".

שר האוצר יובל שטייניץ סיכם ואמר כי "תנועת הליכוד חייבת ללמוד לקח מהעבר. כאשר הליכוד מגבה את ראש הממשלה והממשלה, הממשלה חזקה וישראל חזקה. כאשר בתקופת כהונת הממשלה, פותחים פתח לעימותים פנימיים, הכל נחלש ומתפורר. הממשלה הזו שנאבקת מול סערות לא קלות, חייבת לקבל מחר גיבוי של שני שלישים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully