וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת ציינה את יום הבריאות העולמי

אריאל נוי

28.4.2010 / 15:16

לרגל יום הבריאות המצוין ברחבי העולם, דנו חברי הכנסת בפעילות הרשויות המקומיות לטובת בריאות הציבור. "החזון הוא שהבריאות הציבורית תהיה משיקוליו העיקריים של כל ראש רשות בישראל"

במסגרת "יום הבריאות העולמי" דנה אתמול (שלישי) הכנסת בפעילות הרשויות המקומיות בתחום הבריאות. לפי נתוני "רשת ערים בריאות", ארגון העוסק בשיפור איכות החיים והבריאות במישור המקומי, מעל 50 ערים ומועצות אזוריות התגייסו לפעילות הרשת.

"יום הבריאות העולמי" הוקדש השנה לנושא "עיור ובריאות", והרשויות המקומיות ציינו בכנסת 20 שנות פעילות למען בריאות הציבור, בדיון בהשתתפות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר הכנסת ראובן ריבלין. מטרה המוצהרת של "רשת ערים בריאות" היא להוביל לשיפור איכות החיים והבריאות במישור המקומי. הרשת דואגת ומלווה את הרשות המקומית.

לדברי הרשת, ברשויות מקומיות רבות מקיימים אירועים המעודדים ספורט עממי, מפתחים מסלולי הליכה וריצה ופארקים עם מתקני כושר, מארגנים חוגים ופגישות עם מומחים לתזונה, וכן עורכים כנסים שנתיים עם מומחי ידע בתחום.

לדברי מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, רון מוסקוביץ', "אנו רוצים שכל הרשויות יהיו שותפות לפעילות הרשת. שיבוא יום שזוגות צעירים ייקחו בחשבון לא רק שיקולי חינוך ותעסוקה בבואם לבחור היכן לגור, אלא שגם הבריאות תהיה שיקול משמעותי. החזון הוא שהבריאות הציבורית תהיה משיקוליו העיקריים של כל ראש רשות בישראל".

ראש עיריית נס ציונה, יוסי שבו, קרא להגדיל את השטחים הירוקים לבריאות התושבים בערים הגדולות: "אוכלוסיית הערים בישראל גדלה בהתמדה ומהווה 90% מתושבי המדינה, לעומת 50% בממוצע העולמי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully