וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מסגירת מרכז לנפגעות תקיפה מינית בב"ש

גיל סימה

28.4.2010 / 13:37

המרכז היחיד בדרום הארץ שמסייע לנפגעות אלימות ותקיפה מינית עלול להיסגר אחרי 22 שנים, בשל מחסור בתקציב. "איך ייתכן שעל המבצע לאיתור האנס בני סלע השקיעה המדינה 38 מיליון שקל ואנחנו מקבלים בקושי 4 מיליון?"

חודש ימים - זהו פרק הזמן שנותר למרכז הסיוע (מסל"ן) להמשיך ולתפקד כבית עבור אלפי נשים מוכות המגיעות אליו לאחר עוד יום בו הצליחו לשרוד בקושי רב מהאלימות שנחשפו אליה בבית. המרכז, השוכן בבאר שבע, משרת אלפי נשים בשנה והוא גם משמש כמרכז הסיוע היחידי בדרום הארץ אשר מתמחה בסיוע לנפגעות אלימות ותקיפה מינית .

המרכז, אשר קיים 22 שנה, נותן את שירותיו בין היתר גם לאוכלוסיית הבדואים הממוקמת ברובה בדרום הארץ ולעתים מוצא עצמו מתמודד במצבים לא שגרתיים הנובעים בין היתר מסכסוכים על כבוד המשפחה. רוב המימון לפעילותו של המרכז, אשר רק בשנה שעברה קיבל קרוב ל-10,000 פניות, מגיע מתרומות מחו"ל אשר באחרונה הלכו והתמעטו, אולם חלק לא מבוטל מהתמיכה הכספית מגיע גם ממשרד הרווחה.

"איך זה ייתכן שעל המבצע לאיתורו של האנס, בני סלע השקיעה המדינה 38 מיליון שקל ואנחנו מקבלים בקושי 4 מיליון בשנה?", שאלה מנכ"לית מסל"ן, ליזה ניקולאיצ'וק אשר בימים אלו משקיעה את כל מרצה בניסיון לקבל תרומות נוספות אשר יאפשרו לה לשלם את המשכורות ל-18 העובדים במרכז. "בסוף השנה שעברה היה ברור שאנחנו בגירעון, פנינו לכולם ובינתיים אני שומעת רק הבטחות. יש לי בסך הכול חודש להתארגנות ואני מאד מקווה שאחרי 22 שנה אני לא איאלץ לסגור את המקום", היא מוסיפה.

ניקולאיצ'וק מספרת שהחשש העיקרי שלה הוא לקראת 1 בחודש הקרוב, מועד קבלת המשכורות, כשלדבריה זה יהיה עבורה מעשה לא מוסרי לא לשלם משכורות לעובדים אשר משקיעים ימים כלילות בהפעלתו הסדירה של המרכז. "זה נורא עצוב לי. אנחנו כמדינה חייבים להתייחס אחרת כי בסופו של דבר אנחנו מתעסקים עם הנשמה של האדם", היא אומרת ומספרת כי נשים מגיעות אליה מידי יום ואומרות לה שאלמלא המרכז הן לא היו שורדות ויוצרות מהכאוס אליו נקלעו.

ממשרד הרווחה נמסר, כי לא ידוע להם על סגירתו של מסל"ן. בנוסף, נמסר כי משרד הרווחה מפעיל בבאר שבע מרכז טיפולי נוסף אשר גם בין היתר מטפל גם נפגעות תקיפה מינית ומפעל בשיתוף עם הרשות המקומית ועמותת 'יחדיו'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully