וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח דפנה כרמון: המדינה מתנגדת למשפט חוזר

גלעד גרסמן

28.4.2010 / 13:03

פרקליטות המדינה מתנגדת לבקשת הסנגוריה הציבורית לקיים משפט חוזר לאחים כמאל ומוחמד סביחי, שהורשעו ברצח החיילת. "על משפחות הקורבנות לדעת כי הסתיים הדיון המשפטי בפרשה הכאובה, וכי פצעי העבר לא ייפתחו עוד"

אין הצדקה לעריכת משפט חוזר לרוצחיה של החיילת דפנה כרמון. כך טוענת הפרקליטות בחוות דעת שהוגשה הבוקר (רביעי) לבית המשפט העליון. "עיקרון סופיות הדיון אינו רק ביטוי לשאיפת המערכת המשפטית ליעילות ולוודאות", נכתב בחוות הדעת. "עיקרון זה נועד אף לאפשר לקורבנות ולמשפחותיהם לדעת כי בשלב מסוים, הסתיים הדיון המשפטי בפרשה הכאובה, וכי פצעי העבר, לא ייפתחו עוד".

כרמון נעלמה ביוני 1982, לאחר שיצאה מבית חברים בחיפה בדרך לבית הוריה, מרחק כמה רחובות בשם. כחודש לאחר מכן נמצאה הגופה על ידי רועה צאן, סמוך לצומת עוספייה. המשטרה פתחה בחקירה, אולם לא הצליחה לפענח את הרצח. רק כשנתיים לאחר מכן, בעקבות רצח הילד דני כץ, חלה תפנית בפרשה, כאשר אחד החשודים ברצח כץ, אחמד כוזלי, הציע למשטרה להפוך לעד מדינה בתמורה למידע על רצח כרמון. ב-1987 הורשעו האחים ברצח יחד עם כוזלי ובן דודם, עאטף סביחי. ההרשעה התבססה בעיקר על הודאתם.

ביולי אשתקד הגישה הסנגוריה הציבורית בקשה לעריכת משפט חוזר, לאחר שלטענת הסנגוריה התגלו ראיות חדשות שמצביעות על התנהלות פסולה של המשטרה והפרקליטות. בין השאר, נטען שלהגנה במשפט לא הועבד קלסר שזכה לכינוי "תיק המודיעין", ובתוכו מסמכים רבים שהוסתרו מההגנה ויכלו לסייע לזכות את האחים.

בין השאר, הסנגוריה טענה שמההגנה הוסתרה העובדה שהמדובב בפרשה הדריך את האחים מה לומר בחקירתם. כמו כן, נטען שאביהם של האחים נעצר על מנת להפעיל עליהם לחץ, והוסתרה העובדה שהשב"כ היה מעורב בחקירת הרצח, אף על פי שהדבר הוכחש במהלך המשפט. עוד נטען, שמצפייה מדוקדקת בקלטת שחזור הרצח עולה, שהשוטרים הכווינו את האחים במסלול החטיפה של כרמון עד מקום מציאת הגופה, וכי במספר הזדמנויות השוטרים סימנו לחשודים את המקומות בהם התרחשו הדברים.

בחוות הדעת, עליה חתומות מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד אפרת ברזילי, ועו"ד תמר בורנשטיין, נכתב שמדובר בנושאים שכבר הועלו בעבר ונדחו על ידי בית המשפט המחוזי שדן בתיק ועל ידי בית המשפט העליון שדן בערעורם של האחים.

לטענת הפרקליטות, "תיק המודיעין" מכיל מסמכים רבים, חלקם העתקים, של נושאים רבים שנאספו במהלך החקירה והמשפט. לא מדובר בתיק מסודר של הפרקליטות או המשטרה, וחלק מהמסמכים שבו אף הועברו להגנה. "מדובר בקלסר אשר אין לדעת מתי במהלך השנים שחלפו מאז תחילת החקירה נאספו בו המסמכים המצויים בו עתה, ואשר מאגד בתוכו אוסף מקרי, ככל הנראה, של מסמכים שבחלקם היו לכאורה בידי ההגנה, בחלקם אינם כלל חומר חקירה, וברובם הם חסרי כל משמעות ועניין", נכתב.

הפרקליטות גם טוענת שהמדובב בתיק לא העיד ולא ניתן משקל לדבריו, וכי בצפייה בקלטות השחזור לא ניתן למצוא ביסוס לטענה שהשוטרים הדריכו את הנאשמים. כמו כן, לדברי הפרקליטות, השב"כ לא היה מעורב בחקירה, וכל שאר הטענות של הסנגוריה אינן מקיימות עילה למשפט חוזר. "הגיעה העת כי הדיון בפרשה זו של חטיפתה ורציחתה של דפנה כרמון ז"ל יגיע לסיום", נכתב בחוות הדעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully