וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מאסרי עולם ל-4 פעילי חיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.4.2010 / 12:40

שנה לאחר שמצרים חשפה רשת טרור של חיזבאללה שתכננה לבצע פיגועים על אדמתה, נידונו ארבעה מהם למאסרי עולם. חלק מחברי הרשת הצליחו להימלט ללבנון לפני מעצרם

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

בית המשפט לביטחון המדינה במצרים גזר היום (רביעי) עונשי מאסר עולם על ארבעה מהנאשמים בחברות ברשת חיזבאללה שתכננה לבצע פיגועים על אדמת מצרים. כל ארבעת הנידונים למאסר עולם, ביניהם גם בכיר חיזבאללה מוחמד קבלאן, הצליחו להימלט בחזרה ללבנון לפני שנעצרו, ולפיכך גזר הדין ניתן בהיעדרם. על מפקד החולייה, סאמי שיהאב, נגזרו 15 שנות מאסר. על יתר חברי החולייה נגזרו עונשים שנעים בין חצי שנה לעשר שנות מאסר.

רשת חיזבאללה שתכננה לבצע פיגועים במצרים מנתה 26 חברים, ביניהם לבנונים, מצרים, פלסטינים וסודנים. מי שפיקדו על הרשת הם שני בכירי חיזבאללה - מוחמד קבלאן, שנמלט כאמור בחזרה ללבנון, וסאמי שיהאב, העצור במצרים. אף שחברי הרשת דחו את ההאשמות נגדם, הפרקליטות במצרים הציגה קלטות וידאו שבהן נראו המטענים וחומרי הנפץ שנתפסו ברשותם.

לפני כשנה נעצרה רשת של חיזבאללה שתכננה לבצע פיגועים במצרים. חברי הרשת הואשמו בבית המשפט בהברחת נשק לרצועת עזה, בתכנון פיגועים נגד תיירים ישראלים בסיני ובתכנון לפגוע בספינות שעוברות בתעלת סואץ. חברי ההתארגנות פעלו במספר אזורים, ביניהם בגבול הפלסטיני-מצרי ובחצי האי סיני. לצורך כך הם שכרו דירות באזור תעלת סואץ וערכו תצפיות על הספינות הנעות בה. בנוסף, הם תצפתו לעבר אזורי התיירות בצפון ובדרום סיני.

בהתייחסו להאשמות המצריות לפיהן חיזבאללה תכנן לבצע פיגוע גדול בשטח מצרים אמר לפני שנה מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי "אם יש גורם שיש לגנותו כיום הוא המשטר המצרי משום שהוא עודנו מטיל מצור על רצועת עזה והורס את המנהרות שמובילות אליה". נסראללה הכחיש בתוקף את ההאשמות ואמר כי סאמי שיהאב "הגיע למצרים משום שהתכוון להעניק סיוע לוגיסטי לארגונים החמושים ברצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully