וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שלום: "יש להקים בי"ח נוסף בנגב"

אריאל נוי

28.4.2010 / 11:19

בטקס חנוכת פארק תעסוקה חדש בנגב אמר השר סילבן שלום, כי אין מנוס מהקמת בית חולים נוסף בנגב. הפארק החדש ישתרע על 1700 דונם וצפוי לספק תעסוקה לאוכלוסיית הנגב

המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, אמר אתמול (שלישי), כי "בית החולים סורוקה הוא בית החולים הגדול ביותר בארץ, ולכן אין מנוס מהקמת בית חולים שני בנגב". שלום אמר את הדברים בטקס חנוכת פארק התעסוקה "עידן הנגב" שנערך אתמול במעמד ראשי המשק הכלכלי בישראל.

פארק התעסוקה, המוקם בימים אלו, יתפרש על שטח של 1700 דונם ויכיל מפעלי תעשייה ומבני ציבור, שהגדול ביניהם הוא בית חולים שני בנגב ואזור מסחרי. מתוך כ-130 יזמים אשר ביקשו להצטרף לפארק, אושרו ונמצאים כעת בתהליכי הקצאת קרקעות 18 יזמים ומפעלים. הפארק עתיד לספק מקומות תעסוקה לאוכלוסייה הבדואית והיהודית באזור ולגרום להגדלת מקורות ההכנסה של הרשויות השותפות להקמתו: מועצה אזורית בני שמעון, עיריית רהט והמועצה המקומית להבים.

השר שלום הוסיף: "פארק התעסוקה המרחבי הוא פרויקט מחולל שינוי נוסף בדרך להשגת היעד המרכזי של המשרד לפיתוח הנגב, והגליל. המטרה היא לעודד ולייצר מקומות עבודה נוספים. אני בטוח כי 'עידן הנגב' ימשוך אליו מפעלי עוגן וחברות שיספקו מקורות פרנסה איכותיים לתושבי האזור. תעסוקה היא שיקול מכריע בבחירת מקום המגורים, לכן פארק התעשייה מהווה שלב נוסף בדרך למימוש החזון שהצבתי להבאת עוד 300 אלף מתיישבים חדשים לנגב עד שנת 2020. עוגני התעסוקה שימשוך אליו הפארק יתרמו לפיתוח האזור ומינוף הנגב כולו".

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, נכח גם הוא בטקס, ואמר: "היום אנו מחזירים חוב לאזרחים הבדואים. מדובר באנשים שהקדישו את חייהם למען המדינה ושירתו בצבא ולכן אנו מחויבים לספק להם מקומות תעסוקה. אם נדע לעשות מהפך בנושא התעסוקה, האזרחים ירוויחו וכך גם המדינה".

אלי לוי, ראש המועצה המקומית להבים, התייחס לשיתוף הפעולה בין הרשויות השותפות להקמת הפארק, ואמר: "מעבר למיקומו הגיאוגראפי של אזור התעסוקה ויתרונותיו למשקיעים וליזמים מהארץ ומחו"ל, חשוב להדגיש את השותפות בין יישוב עירוני, כפרי ובדואי בניהול הפארק הכולל גם חלוקה של ההכנסות ממסי הארנונה שיתקבלו מהיזמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully