וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה: "לאפשר לסטודנטים מעזה ללמוד בגדה"

גיל סימה

28.4.2010 / 12:00

עשרה חתני פרס ישראל ולמעלה מ-50 אנשי אקדמיה ואנשי רוח ותרבות פנו לשר הביטחון בבקשה לבטל את האיסור על מעבר סטודנטים פלסטינים מעזה לגדה המערבית. "זה צעד חיוני לרווחת החברה הפלסטינית"

עשרה חתני פרס ישראל ויותר מ-50 אנשי אקדמיה ואנשי רוח ותרבות פנו היום (רביעי) במכתב לשר הביטחון אהוד ברק בבקשה לבטל את האיסור הגורף שמטילה ישראל מאז שנת 2000 על מעבר סטודנטים פלסטינים מעזה לגדה המערבית לצורך לימודים. בין החותמים על המכתב גם חתני פרס ישראל לשנת 2010 פרופסור אבישי מרגלית ופרופסור יהושע קולדוני, זוכי הפרס בעבר פרופסור דוד טרטקובר ויהודה ג'אד נאמן ואנשי התרבות יהושע סובול וניר ברעם.

"אנו סבורים כי איסור גורף על מעברו של כל תושב עזה המבקש ללמוד בגדה המערבית, הנו איסור בלתי מידתי שראוי לבטלו", כותבים האישים, "במקום איסור זה, אנו מבקשים לאפשר לצעירים להגיע למקום לימודיהם בכפוף לבדיקה ביטחונית פרטנית של בקשותיהם ולכל הפחות – ששר הביטחון יכונן מנגנון שיאפשר בדיקה פרטנית במקרים שלפתרונם עשויות להיוודע השלכות אנושיות חיוביות".

עוד נאמר במכתב, כי "הכשרה אקדמית ומקצועית, הינה חיונית לרווחתה ולצמיחתה של החברה הפלסטינית ולפיתוחו האישי של כל אחד מהצעירים והצעירות המבקשים לקדם את עצמם וכי מתן אפשרות לשכנינו הפלסטינים לבנות חברה אזרחית משגשגת ושוחרת שלום מקדם אינטרס ישראלי מובהק".

המכתב המדובר מהווה חלק מצעדים שנוקטת עמותת "גישה", אשר פנתה באחרונה לרשויות הביטחון בעניינם של שלושה סטודנטים שהתקבלו ללימודים באוניברסיטת בית לחם. השלושה היו אמורים להתחיל את לימודיהם בקיץ 2009, אולם למרות בקשת עמותת "גישה" ואוניברסיטת בית לחם, סירבה ישראל לאפשר את יציאתם מעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully