וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: "יש לעקור את השחיתות מהשורש"

פנחס וולף

28.4.2010 / 10:43

מבקר המדינה לינדשטראוס התייחס לראשונה לפרשת "הולילנד" ואמר: "המקרים של שחיתות הם יוצאים מהכלל, ואותם צריך לעקור מהשורש בצורה חריפה. אבל בסך הכל צריך לראות את הכלל שהוא טוב"

גדעון צנטנר

צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

מבקר המדינה מיכה לינדשטראוס התייחס היום (רביעי) לראשונה לחשדות לשחיתות במסגרת פרויקט הנדל"ן "הולילנד". בשיחה עם עיתונאים לאחר שהגיש את דו"ח נציב תלונות הציבור ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אמר לינדנשטראוס: "אני לא חושב שהמערכת רקובה. יש בה ביטויים של שחיתות שאותם צריך לעקור מהשורש. בסך הכל צריך לראות את הכלל שהוא טוב".

"המקרים של שחיתות הם יוצאים מהכלל", הוסיף המבקר, "ואותם צריך לעקור מהשורש בצורה חריפה וקשה. עם כניסתי לתפקיד לפני ארבע שנים וחצי אמרתי, שאם לא תהיה יד ברזל הדברים יילכו והתגברו. לשמחתי גורמי אכיפת החוק קיבלו את הדבר הזה וכך פעלו".

לינדנשטראוס אמר עוד כי, "הגורם המניע את הבדיקות בשנים האחרונות היה משרד מבקר המדינה. הוא היה הגורם המרכזי שהחל בבדיקות של התחלואים הקשורים בשחיתות. עברנו תקופה לא קלה, שלא כמו היום כשהכל ברור לחלוטין. עשינו את כל העבודה החשובה לחשיפת דברים... חלק נכבד ביותר מהחקירות המתקיימות היום נעשה אם בהשראה של משרד המבקר, אם בידי מסמכים והוכחות שהעברנו לגורמי החקירה השונים, ומלאכתנו היתה מרכזית בעניין. בכל הנושאים. אנשים הועמדו לדין והלכו לבית סוהר".

המבקר גם טען, כי "גורמי חקיקה ומשרד המשפטים מראים אטימות בעניין קידומה של חקיקה שאמורה לתת כלים לטיפול בליקויים הנחשפים בדו"ח מבקר המדינה. בזמן האחרון אני מרגיש קצת התמרמרות פנימית בנושא הנוגע לחקיקה. יושבים אצלנו אנשים ומכינים הצעת חוק שמגדירה שאם גורם שלטוני איננו מקיים את ההוראות דו"ח המבקר, תיבחן האפשרות להעמידו לדין משמעתי. הרי לא ייתכן שלא יהיה כלי שיוודא ביצוע הדברים הנחשפים בדו"ח. הציבור רוצה שהביקורת תהיה חזקה במדינת ישראל ובמיוחד בימים אלה".

בתגובה אמר יו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון, כי הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיה גורם שלטוני שלא יקיים הוראות דו"ח המבקר יועמד לדין משמעתי במידה ויימצא בכך צורך. לדבריו של ח"כ חסון "אנחנו נמצאים מול גורמים במשרד המשפטים שלא מאפשרים לנו להשלים את החקיקה לקריאה שנייה ושלישית. הכנסת צריכה להעביר את זה וועדת שרים לחקיקה צריכה לקדם את הצעת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully