וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים מאסר לעורך דין שגנב כסף מלקוחות

גלעד גרוסמן

28.4.2010 / 10:55

עו"ד גד פרנקל הורשע בכך שניצל את היחסים הקרובים בינו לבין שופטת בבית משפט השלום כדי להתמנות לכונס נכסים של חברות שונות, וגנב מהן כסף כדי לכסות חובות

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (רביעי) שנתיים מאסר על עו"ד גד פרנקל, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בגניבה בידי מורשה. עו"ד פרנקל הורשע בכך שניצל את היחסים הקרובים בינו לבין שופטת בית משפט השלום בתל אביב דאז, דליה מארק-הורנצ'יק, כדי להתמנות לכונס נכסים של חברות שונות, וגנב מהן כסף כדי לכסות חובות.

כתב האישום נגד עו"ד פרנקל כולל ארבעה מקרים בהם הוא מונה על ידי השופטת מארק-הורנצ'יק לכונס נכסים של חברות שונות במהלך השנים 2004-2005. הוא הואשם שגנב כשני מיליון שקל מלקוחותיו.

התביעה ביקשה לגזור עליו עונש של ארבע שנות מאסר, בטענה שהוא לא רק גנב את הכספים, אלא מעל גם באמון השופטת שמינתה אותו ככונס נכסים, כשלמעשה בתפקידו זו הוא פועל כידו הארוכה של בית המשפט, והוא מעל גם באמון הצדדים בתיקי הכינוס בהם מונה.

"מעשיו של הנאשם יש בהם פגיעה משמעותית וקשה במספר היבטים", כתבה השופטת נאוה בן אור בגזר הדין. "בראש ובראשונה, פגע הנאשם פגיעה כלכלית של ממש בחברות וביחידים... ההיבט השני של הפגיעה, מתבטא בפגיעה בדימוי המקצועי של כלל עורכי הדין. הנה בא אחד מתוכם, גוזל כספי לקוחות, ומלמד את הציבור כי החינוך המשפטי וכללי האתיקה המלווים את עבודתם של עורכי הדין, אין די בהם כדי להבטיח שניתן יהיה לתת אמון באדם, שכל הווייתו המקצועית מחייבת נאמנות מלאה לענייניו של הלקוח".

השופט הוסיפה שבמעשיו מהווים גם פגיעה חמורה בבית המשפט. "מעשים כמעשהו של הנאשם יש בהם כדי לפגוע בתחושת הבטחון של בית המשפט כי מלאכת הכינוס נעשית כראוי. ובנוסף, ציבור המתדיינים רואה לנגד עיניו 'קצין בית משפט' המועל בכספי הכינוס, ופוגע בדרך זו באמון עליו נשענת מערכת המשפט", כתבה.

יצוין שהיועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, שקל להגיש כתב אישום גם נגד השופטת מארק-הורנצ'יק, אולם לבסוף הודיע על סגירת התיק בשל מצבה הבריאותי ובשל העובדה שלאחר חשיפת הפרשה הודיעה על פרישתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully