וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בן לאדן לא היה מהסס להשתמש בנשק גרעיני"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.4.2010 / 9:45

לדברי מאבטחו לשעבר של מנהיג אל-קאעדה, הארגון ניסה להצטייד בנשק גרעיני והיה עושה בו שימוש אילו הוא היה ברשותו. המאבטח גם גילה, כי קיבל הנחיה לירות בבן לאדן למוות אם גורם זר ינסה לעצור אותו

"אוסמה בן לאדן פעל וחלם להשיג נשק גרעיני". כך גילה הבוקר (רביעי) נאסר אל-בחרי, מאבטחו האישי לשעבר של מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן. בראיון לעיתון "אל-קודס אל-ערבי", היוצא לאור בלונדון, אמר אל-בחרי כי ארגון אל-קאעדה לא יהסס לעשות שימוש בנשק גרעיני אם ישיג אותו: "אני משוכנע שאם בן לאדן היה משיג נשק גרעיני, הוא היה עושה בו שימוש".

אל-בחרי גילה עוד, כי לארגון יש יכולת לפתח את ארסנל הנשק שלו: "הכוונה כאן איננה נשק גרעיני או נשק אחר. הכוונה היא שלארגון אל-קאעדה יש יכולת לייצר נשק רב-השפעה כדוגמת הנשק החדיש שהארגון עשה בו שימוש בפיגועים האחרונים נגד תת שר הפנים הסעודי מוחמד בן נאיף, נגד קצין המודיעין האמריקאי באפגניסטן וניסיון הפיגוע במטוס האמריקאי שטס לדטרויט".

על אף שמדברי אל-בחרי משתמע כי אל-קאעדה אחראי לניסיון הפיגוע במטוס האמריקאי לדטרויט, הרי שסוגיית האחריות לפעולה זו עדיין לוטה בערפל. בחודש ינואר פרסם בן לאדן קלטת שמע, בה נטל אחריות לניסיון הפיגוע בטיסה מאסטרדם לדטרויט, ואיים שאנשיו ימשיכו לבצע מתקפות דומות נגד ארצות הברית "עד שיהיה שקט בפלסטין". למרות דברים אלה, דניאל בנג'מין, מתאם הפעולות ללוחמה בטרור במחלקת המדינה, אמר כי לא סביר שבן לאדן עצמו היה מעורב ישירות בתוכנית לפוצץ את המטוס. "הוא עושה את מה שעבורו זו שיטת עבודה מוכרת ומנוסה – קישור שלו עם התוכנית ובדרך זו לקבל קצת מתהילת הרגע, אם ניתן לקרוא לזה כך", אמר בנג'ימין במסיבת עיתונאים.

אל-בחרי גילה עוד כי נשא עימו תמיד שני כדורים על מנת להרוג את אוסמה בן לאדן למקרה שלא היה מצליח להצילו מפני מעצר: "אם אנחנו – כמאבטחיו האישיים - לא מצליחים להציל את אוסמה בן לאדן, היינו צריכים לעשות שימוש בשני הכדורים ולהרוג אותו. העדפנו שרודפיו יתפסו אותו מת מאשר חי, משום שאם היה נתפס חי, הדבר היה מהווה סכנה גדולה שכן הוא נושא מידע רב אודות אל-קאעדה. יש דברים שרק הוא יודע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully