וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד המשפטים מסרבים להקשיב לזונות

איילה חננאל

22.4.2010 / 19:45

במשרד המשפטים מתקיימים דיונים הנוגעים להצעת החוק הנוגעת להפללת לקוחות שירותי מין. נשים שעוסקות בזנות טוענות כי משרד המשפטים מסרב לזמן אותן לדיונים

מזה כחודשיים מנהל משרד המשפטים דיונים בנוגע להצעת החוק שהוגשה ע"י ח"כ אורית זוארץ (קדימה) ואשר עוסקת בהפללת לקוחות שירותי מין. כחמש נשים העוסקות בזנות אותה הן מגדירות כ"זנות עצמאית", מבקשות ממשרד המשפטים שהן יהיו ניוכחות בדיונים לגבי החוק המוצע. לדבריהן מדובר בחוק ש"רק מחזק את מס הקלון שישנו בחברה לנשים בזנות, יחזיר את המקצוע לידי עבריינים ולא נותן שום פתרון לנשים בזנות, אלא רק דוחק אותן למחשכים".

הזונות טוענות כי משרד המשפטים מסרב לזמנן מפני שלשיטתו הן עלולות להיות נוכחות בדיונים הנוגעים לביסוסה של הצעת החוק והיבטיה השונים וזאת "למרות פניות ומכתבים חוזרים ונשנים". לדבריהן, "ההרגשה היא שבמשרד המשפטים מתייגים את כולנו תחת ההגדרה 'חולות נפש' ומחזקים את מס הקלון שהם מבקשים להסיר מהזנות, כאשר מבקשים לקבוע חוקים על חיינו מבלי לרצות לשמוע את קולנו".

הזונה שרה שגיא שליו, בת 27, טוענת כי "הרי זה גם ככה קשה להיחשף כזונה, את סיפור החיים שלך ולנסות להצדיק כל בחירה, אבל נראה שגם ככה אף אחד לא ממש לשמוע". שגיא שליו מנסה מזה כשלושה חודשים לגרום לאנשי משרד המשפטים לשמוע אותה ואת חברותיה, אשר חלקן עוסקות גם בעבודות נוספות ו"נורמטיביות". היום מתקיים במשרד המשפטים דיון בנוגע להצעת החוק על מנת לבחון את היבטיה השונים אליו מוזמנים כל נציגי ארגוני הסיוע לנשים בזנות, התומכות בהצעת החוק הנוכחית. שגיא וארבע נשים נוספות, פנו כבר לפני חודש למשרד המשפטים בבקשות חוזרות ונשנות כי יוזמנו לדיון הנערך היום וכי קולן ישמע, אך היום התבשרו כי נוכחותן איננה רצויה.

"ארגוני הסיוע לזנות לא מייצגים אותנו מאחר ורובם עוסקים בנשים המכורות לסמים. אבל אנחנו לא משתמשות, חלקנו אף מחזיקות בעבודות נוספות וחיות חיים כפולים, מגדלות ילדים ומנהלות משק בית למופת", טוענות שגיא וחברותיה, "אנחנו לא בהכרח מתנגדות להצעת החוק, אנחנו מקבלות את ההנחה כי אין אף אישה שרוצה לעבוד כזונה ורובנו עוסקות במקצוע אך ורק מצורך כלכלי והרצון לשפר את חיינו. אך בהצעת החוק כיום אין כל פתרון לנשים כמונו העוסקות בזנות, שאינן מכורות לסמים או חיות ברחובות. ישנו מרכז סיוע אחד עם 13 מיטות בלבד לנשים מוכרות לסמים שנפלטות מזנות וזהו .אבל זה לא אנחנו.יש לנו דירות, משפחות, בתים, לימודים ואין לנו כנהוג לחשוב סרסורים ששולטים בנו. החוק הזה יפגע קודם כל בנו ובזכויותינו הבסיסיות, בחוסר מתן אלטרנטיבה ראויה ולכן ראוי שבמשרד המשפטים ישמעו גם את מה שלנו יש להגיד".

דובר משרד המשפטים מסר בשם המתאמת הבינמשרדית למאבק בסחר בבני אדם כי "מדובר בישיבה של צוות בינמשרדי ששומע דעות מנקודות מבט שונות כדי לגבש עמדה של גורמי הממשלה הרלבנטיים ביחס להצעת חוק הפללת לקוחות הזנות. (עמדה הנדרשת לצורך החלטה האם לתמוך/להתנגד ליוזמת חקיקה פרטית בנושא). במסגרת זו שמע הצוות עמדות של אקדמאים, אנשי שטח ונשים בזנות".

עוד מסר דובר משרד המשפטים כי "אחת מהפונות הופיעה בפני הצוות בישיבה מיום 22 למרץ והשמיעה את דבריה. לגבי הישיבה ביום 21 לאפריל, היא לא קבלה אישור להופיע, וזאת מאחר שכבר הופיעה בפני הצוות והשמיעה את דבריה. אשר לנשים הנוספות, לא נחסמה דרכן להביע דעתן בנושא, אלא נאמר להן שניתן לפנות בכתב לצוות כדי להבהיר אם יש בפיהן זווית חדשה שטרם נשמעה והצוות ישקול אם לזמן אותן בהתאם. אשר להצעת שהנשים ישתתפו בדיון במעמד צופות להבדיל מהשמעת דעות, יש להבהיר כי דיוני צוות בין משרדי הם פנימיים ואינם נועדים לקהל של צופים (לא מדובר בדיונים בנוסח "שולחן עגול")".

  • עוד באותו נושא:
  • זונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully