וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הקיצוניים הם גוף זר בתוכנו

פנחס וולף

27.4.2010 / 22:26

ראש הממשלה נתניהו נאם בכנס פעילים של חברי מרכז הליכוד ותקף את משה פייגלין ואנשיו: "הקבוצה הזו אינה מייצגת את הליכוד". על המו"מ: מקווה שהשיחות יתחדשו בשבוע הבא

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: דורון שטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שלישי) דברים בכנס פעילים של חברי מרכז הליכוד שנערך בגני התערוכה בתל אביב. נתניהו התייחס לאפשרות של חידוש התהליך המדיני ואמר כי "שמעתי בסיפוק אתמול שאבו מאזן מתכוון לחדש את השיחות. אשמח מאוד אם הדבר יתממש בשבוע הבא. ביום שני אסע למצרים להיפגש עם מובארק שפועל רבות לחידוש השלום. אנו מחויבים לתהליך שלום אמיתי".

נתניהו אמר עוד כי "אין עוד אומה שניצבת בפני אתגרים כל כך גדולים כמו מדינת ישראל. אתגרים ביטחוניים, מדיניים וכלכליים. אבל יש לנו משאב מוגבל שעומד לרשותי, לרשות השרים, לרשות חברינו בכנסת, לרשות המדינה. המשאב הזה הוא זמן וגם תשומת לב".

נתניהו המשיך ואמר כי "אנחנו בעד השלום. אנחנו מבקשים שלום אמיתי בו אנחנו עומדים על האינטרסים שלנו. אנחנו דורשים הדדיות ולפתור את בעיית הפליטים מחוץ לישראל, ושכירו בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אנחנו עומדים על כך שנקיים משא ומתן ללא תנאים מוקדמים".

נתניהו התייחס גם לחבר הליכוד משה פייגלין ותומכיו ואמר, כי "יש מיעוט שולי וקיצוני שאינו רוצה בשלום ומנסה להטיל את מוראו על נבחרי הציבור ולכפות על התנועה שלנו דרך שהיא זרה לנו. הקבוצה הזו אינה מייצגת את הליכוד. היא גוף זר בתוכנו".

"נתניהו זקוק לזמן"

"אנחנו לא תנועה משיחית וקיצונית, אלא תנועה לאומית וליברלית", המשיך נתניהו. "אנו לא תומכים בסירוב פקודות ולא מתנגדים לשלטון החוק. יש תנועה שולית וקיצונית שמנסה לפורר את האחדות ובאה להטיף לי, ולבני בגין ולבוגי יעלון. הם אומרים לנו - אתם לא שומרים על ירושלים. כל העולם יודע איך אנחנו שומרים על ירושלים, עוד מעט יבואו ללמד אותנו על אתרי מורשת, על התנ"ך", תקף.

בסיום דבריו אמר ראש הממשלה כי "נכון שעברנו שנה לא קלה, אך עברנו אותה בהצלחה כי הינו מלוכדים. והליכוד הזה הוא שנתן את הבסיס לקדם את המדיניות החשובה שאנו מקדמים עכשיו".

השר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון אמר במהלך הכנס כי "יכולנו לקבל את התפיסה שהמקור לאי יציבות במזרח התיכון הוא הסכסוך הישראלי-פלסטיני אבל ראש הממשלה עמד מול לחצים חיצוניים מסוג זה גם מול הממשל האמריקאי".

יעלון הוסיף כי "לא פשוט לנווט את הספינה בתנאים כאלה. לא להתקפל ולא להיכנע בנושאים המהותיים ביותר, לא בנושא התהליך המדיני, לא בנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון ולא בנושאי ירושלים. אנחנו שומרים ונשמור על האינטרסים החיוניים של המדינה ועל ירושלים. לצורך העניין ראש הממשלה והממשלה זקוקים לזמן. אנו זקוקים לעמידה איתנה וחשוב שהתנועה תדחה את הנושאים הפנימיים כדי שראש הממשלה יוכל להמשיך לנווט את המדינה בהצלחה לחוף מבטחים".

עדכון ראשון: 20:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully