וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בימין: "השמאל הקיצוני איבד את הראש"

פנחס וולף ויהושע בריינר

28.4.2010 / 0:07

דבריו של ח"כ איתן כבל בגנות המתנחלים, לפיהם "ההתנחלויות מהוות איום על הציונות", גררו תרעומת רבה בקרב נציגיהם וחברי הכנסת מהימין. "התבטאותו היא תערובת של רוע, בורות ושנאה"

חברי כנסת מהימין ואנשי ההתנחלויות הביעו אמש (שלישי) תרעומת בעקבות הדברים הבוטים שהטיחו מוקדם יותר חברי הכנסת איתן כבל (העבודה) וחיים אורון (מרצ) נגד ההתנחלויות.

במהלך דיון במליאת הכנסת טען ח"כ כבל כי פוסט הציונות של הימין מהווה איום גדול מאחמדינג'ד או נסראללה וקרא לאנשי ההתנחלויות ציוני הנדל"ן. חבר הכנסת אורון אמר כי "האויב הכי גדול של הציונות הוא המשך הכיבוש וההתנחלות".

בימין הגיבו בחריפות לדברים. במועצת יש"ע אמרו כי "מתיישבי יהודה ושומרון הם ממשיכי דרכם של אבות תנועת העבודה החלוצים מיישבי הארץ. לפי ההיגיון המעוות של איתן כבל גם כצנלסון, אוסישקין וחנקין היו 'נדלניסטים' כלשונו. רק כבל המנותק יכול לכנות 300,000 ישראלים, מיטב בניה של מדינת ישראל, בתואר 'פוסט ציונים'. אנחנו נמשיך ליישב את הרי השומרון כדי להגן על ביתו של איתן כבל בראש העין".

גם בוועד המתיישבים של בנימין והשומרון זעמו על דבריהם של חברי הכנסת כבל ואורון ואמרו כי "השמאל הקיצוני איבד את הראש ואת הלב. מי שמרחם על רוצחיו, סופו שיתאכזר אל אחיו".

ועד מתיישבי יהודה מסר בתגובה כי "מתיישבי יו"ש חיים בצל הטרור שמפלגת העבודה הביאה באוסלו, בחוסר אחריותה, משרתים בהמוניהם ביחידות הקרביות וגרים באלפיהם בקרוונים רעועים, הכל למען הגשמת הציונות. התבטאותו היא תערובת של רוע, בורות ושנאה".

"זו שנאת מתנחלים"

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה לדבריהם של חברי הכנסת כבל ואורון כי "כל מה שנשאר מהשמאלנות זה הסוציאליזם של איתן כבל. זו שנאת מתנחלים, מורשת הסזון של אבותיו האידיאולוגים. מי שיכול לכנות את מתיישבי יהודה ושומרון אנטי ציוניים איבד כנראה את כל עולמו האידיאולוגי, את כל ערכיו, ונותר לו רק קרש של שנאה להיאחז בו".

בדיון שנערך בכנסת בנושא "ציונות 2010" לרגל ציון 150 שנים להולדתו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל, אמר ח"כ כבל כי "ציוני הוא לא מתנחל. אין לך תופעה אנטי-ציונית יותר מההתנחלויות. אין לך תופעה שמקעקעת יותר את הרוב היהודי במדינת ישראל מההתנחלויות. אין לך פוסט ציוני גדול יותר מאותו מפר חוק שבונה את ביתו על איזה פיסטין סחוף רוחות כשהוא רוצה להיאחז בו ובשאר הפיסטינים לנצח – אז מה אם הם באים עם נדוניה של 3 מיליון פלסטינים שרוצים, ובצדק, זכויות".

כבל תקף את המתנחלים אשר לדבריו, "הכל הם יעשו, הפוסט ציונים מהימין, רק כדי לשמור על הציונות החדשה מבית מדרשם: ציונות הנדל"ן. ציונות הנדל"ן היא ההתיישבות בגדה בה קיבלו עשרות אלפי משפחות וילות של שמונה חדרים ליד כפר סבא או ירושלים, במחיר של דירת שני חדרים בירוחם. אותם זוגות צעירים שרצו ללכת עם ולהרגיש בלי היו צריכים למצוא צידוק לעוול אותו הם עושים למדינה. ומה הם עשו? קראו לעצמם ציונים".

עוד אמר כבל כי "לאחמדינג'ד ונסראללה אנו יכולים כי אנו בטוחים בצדקתנו, אך ציונות הנדל"ן היא זו הפוערת סדקים עצומים בחברה הישראלית. ההתעקשות על הווילה בישוב הקהילתי עם המתנ"ס המסובסד מכספי משלם המסים היא זו שעלולה להביא, חלילה וחס, לכך שלא יהיה עוד רוב יהודי במדינת ישראל. היא זו שעלולה להביא לסוף הציונות האמיתית. לסופה של מדינת ישראל".

ח"כ אורון אמר בדיון כי "אני סבור שאם הציונות במתכונתה של אריה אלדד תוגשם, מבחינתי זהו סוף הציונות. אני יודע שהוא חושב על תפיסתי את אותו הדבר. לכן, כאשר אני אומר היום שהאויב הכי גדול של הציונות הוא המשך הכיבוש וההתנחלות, אני לא מונע ממי שחושב אחרת ממני להשתמש במילה ציוני. לצערי, הולך ונפוץ היום בקרב מי שלא חושב כמוני הזכות לקבוע שמי שלא חושב כמוהם אינם ציונים".

עדכון ראשון: 19:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully