וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתול הפחדן

ריבי מאיר וריני-חביב עמירן

28.4.2010 / 10:06

מה עושים כשהחתול פחדן ואלים? המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים מסדרות את העניינים

יש לנו חתול שחור שאימצנו לפני 4 שנים מהרחוב. הוא חמוד מאוד, אבל גם פחדן מאוד. הוא יכול להיות נחמד ומתפנק ואז לעבור לנשיכות ושריטות. אנחנו מתכננים בקרוב להביא ילדים ומפחדים מההתנהגות הלא צפויה שלו.

שלום רב ותודות על שאלתכם החשובה. התנהגות מפוחדת ותוקפנית הם למעשה שני הצדדים של אותה מטבע. הרבה מאד חתולים אשר מאומצים מהרחוב זקוקים להבנה עמוקה קצת יותר מהרגיל, כדי לסייע להם לחיות חיים מלאים בתוך דירה ובין אנשים. התנהגותו של החתול שלכם היא לגמרי טבעית ולמעשה חשוב להבין את שפת הגוף שלו ואת הצורך שלו להיות בשליטה ומנגד את החשיבות שבפעילויות משחקיות המתאימות לחתולים – כדי לתת לו אפשרות להתבטא בצורה שלא תכאיב פיזית או תפחיד.
למעשה החתול שלכם מאד מפחד ומרגיש שחייו בסכנה, והתוקפנות מגיעה מתוך פגיעות רבה וחשש קשה שהוא ייאבד את חייו. אנא- קודם כל – הבינו ואהבו אותו בדיוק כפי שהוא. ושנית – אנא ספקו לו אפשרויות להיות במקומות גבוהים בדירה (התקנת מדפים חשובה מאד עבור חתולים בכלל וחתולים חששניים בפרט) ולהתחבא במקומות אלו (בתוך קרטון עם פתחים משני צדדיו למשל) כאשר מגיעים אנשים זרים.
בנוסף, אל תכריחו אותו להיות בחדר אחד עם הזרים ותנו לו אפשרות להתחבא בחדר אחר – במקום נמוך או גבוה – לפי רצונו החופשי, לפני שמגיעים אנשים. אם אתם יודעים על ביקור של מישהו – שחקו איתו בעזרת חכה ארוכה וכו' לפני הביקור , כדי לתת לו אפשרות להתנהג באופן טבעי ולפרוק את קשייו. לאחר המשחק תנו לו אוכל צ'ופרי בריא וכמובן דאגו לו לארגז חול נקי ומיים טריים ונקיים ודאגו לכך שלא יטרידו אותו בעת הביקור. אפשר גם לבקש מהמבקרים לא לצלצל באינטרקום – זה מלחיץ הרבה חתולים.
באשר לשריטות ונשיכות כלפיכם – זה צידו ה"נמרי" של כל חתול, וכדי לא להגיע לכך דאגו לשחק איתו תמיד בעזרת חכות ארוכות ועשו זאת הרבה וכמובן בעזרת מוצרים יעילים שהוא יכול ל"תקוף" אותם באופן עצמאי וללא כל קשר לידיים שלכם (אולי שיחקתם איתו בעזרתן כאשר הוא היה צעיר ועכשיו הוא רגיל שהם המשחק שלו ...?).
בכל מקרה- כל מה שציינתם ניתן לשינוי חיובי בעזרת ייעוץ מקצועי.

בקשר לתינוק העתידי. אין כל חשש! התינוק לא מהווה כלפיו כל איום וכאשר עושים הכל סביב החתול בצורה נכונה ובעזרת ייעוץ התנהגותי (מומלץ מאד בזמן ההריון , כדי להפחית החרדות ולעזור לחתול וגם לכם לעבור תקופה זו במקסימום רוגע) תקבלו את כל המידע והסיוע ואנחנו מבטיחות אישית שהתינוק יהיה מאושר עם החתול וגם אתם.
בהצלחה!

ברשותי חתולה פרסית אשר קיבלה לפני כמה ימים חיסון מרובע. היא ממש איבדה את השובבות שלה. קיבלתי ליד את בקבוקון החיסון, וראיתי שהוא פג תוקף מזה חודש וחצי. האם זה הגיוני שהיא תאבד כך את שובבותה? היא ממש ישנונית. האם היא תהיה כך לנצח?

שלום רב ותודות על דאגתך הראוייה. אנא פני בדחיפות לוטרינר שחיסן אותה ובידקי איתו את הנקודות שהעלית. אין כל סיבה שחתול או חתולה אחרי חיסון ירגישו באופן חריג ישנוניים או אחרת. באשר לתוקף החיסון – נשמע לא תקין , על פניו, אבל אולי יש כאן אי הבנה – אנא פני לוטרינר בשני הנושאים וודאי שהחתולה מרגישה ומתנהגת באופן רגיל. במידה והיא ממשיכה להיות ישנונית ולא מתנהגת כהרגלה – מבחינת עירנות, תיאבון, עשיית צרכים וכדומה – אנא דאגי לבדיקה וטרינרית דחופה.
בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully