וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: למנוע מינוי הרב פרץ לרבצ"ר

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

27.4.2010 / 15:44

אמהותיהם של שני הלוחמים שנהרגו ב"אסון הכבל" עתרו לבג"ץ כדי למנוע את מינויו של הרב רפי פרץ לתפקיד הרב הצבאי הראשי בצה"ל וזאת עקב מעורבותו באירוע. עוד דורשות האמהות שבג"ץ יורה לשר הביטחון ולרמטכ"ל להיפגש עמן כדי שיוכלו לשטוח בפניהם את טענותיהן

אמהותיהם השכולות של חללי "אסון הכבל" עתרו היום (שלישי) לבג"ץ, בהמשך להתנגדותן למינויו של הרב רפי פרץ לתפקיד הרב הצבאי הראשי בצה"ל. העתירה לבג"ץ הוגשה בין היתר בשל סיורבם של שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי להיפגש עמן, על מנת לשמוע את התנגדותן למינויו של פרץ. פרץ היה טייס המסוק ב"אסון הכבל". בנוסף מבקשות העותרות שבג"ץ יוציא צו ביניים, שיורה למנוע את כניסתו של פרץ לתפקיד עד לקיומה של הפגישה בינן לבין שר הביטחון והרמטכ"ל.

האמהות השכולות, לאה צוריאנו ומאיה נוסבאום, אשר שכלו את בניהן לוחמי יחידת 669, סמל גיל צוריאנו וסמל אסף רוזנברג "באסון הכבל" בשנת 1992, עתרו באמצעות עורך דינן, אליעד שרגא, גם נגד הסחבת בה נוקט הפרקליט הצבאי הראשי, בהעברה לידיהן של פרוטוקולים, הדרושים להן לצורך הגשת עתירה נגד מינויו של הרב פרץ לתפקיד הרב הצבאי הראשי.

"לא הציל חיי אדם"

בעתירה, מתבקש בג"ץ להורות לשר הביטחון ולרמטכ"ל לנמק מדוע הם מסרבים להיפגש עם האמהות השכולות ומדוע אינם מאפשרים להן לשטוח בפניהם את טענותיהן נגד מינויו של הרב פרץ לתפקיד הרבצ"ר. כמו כן, מתבקש בית המשפט העליון להורות לפרקליט הצבאי הראשי להעביר לידיהן של האמהות השכולות באופן מיידי את פרוטוקולי ועדת החקירה, בראשות השופט אליהו וינוגרד, אשר חקרה את אסון הכבל ואשר נחוצים להן לצורך הפגישה עם שר הביטחון והרמטכ"ל לצורך הכנת העתירה.

"אנחנו מקווים שמה שלא עשה אשכנזי יעשה בג"ץ וימנע את מינויו של רפי פרץ לתפקיד הרבצ"ר" אמרה לאה צוריאנו, "אשכנזי מדיח כיום קצינים בכירים שסרחו בגלל בעיות של ערכיות , אבל הוא בעצמו ממנה קצין שערך של הצלת חיי ילדינו לא היה חשוב לו". מאיה נוסבאום, אמו של אסף רוזנברג היתה אף תקיפה יותר ואמרה כי "רפי פרץ לא הגיש עזרה להצלת חיי ילדינו ואפילו מנע מהם עזרה כשהם היו עוד בחיים והיום הרמטכ"ל רוצה למנות אותו לתפקיד הרב הצבאי והוא יוכל להספיד חיילים שנהרגו מעל קברם? זה נגד כל המוסכמות. אין לאדם כזה זכות להגיד קדיש, כשהוא בעצמו לא הציל חיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully