וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בית הספר לרפואת שיניים בת"א ייסגר?

גיל סימה

27.4.2010 / 15:05

הסטודנטים בביה"ס לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א קיימו הפגנת מחאה על שביתת המרצים האמורה להתחיל ביום ראשון הקרוב. בשלב זה, פתיחת שנת הלימודים הבאה מוטלת בספק

בית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב עובר טלטלה נוספת, לאחר שהמרצים הכריזו על השבתת הלימודים החל מיום ראשון הקרוב. במסגרת מחאתם עשרות הסטודנטים צעדו הבוקר (שלישי) לעבר דלתו של מנכ"ל האוניברסיטה מרדכי כהן ונשיאה פרופ' יוסף קלפטר. לטענתם, מזה שנים מלינים הסטודנטים על המצב ה"שערורייתי" אליו הגיע בית הספר בשנים האחרונות, בעוד שההרשמה לשנה הבאה עומדת בסימן שאלה.

הבעיות התקציביות מסעירות את בית הספר מזה תקופה ארוכה. זו השנה השישית שסגל המרצים שובת בעקבות שורה של קיצוצי תקציב המשבשים את פעילותו של בית הספר, דבר המביא לקיפוח לימודיהם בקמפוס של הסטודנטים. בית הספר לרפואת שיניים הוא השני מסוגו בארץ המאפשר לסטודנטים המבקשים ללמוד את המקצוע המבוקש, ובעיות אלו מציבות אותו בפני סכנת סגירה לנרשמים חדשים.

לפיכך, הירשמותם של הסטודנטים לשנות הלימודים הבאות אינו עומד על הפרק כשלמעשה גם ההרשמה של סטודנטים לשנה א' אינה קיימת. "במצב הקיים אני בדרך ללא מוצא. מצד אחד אני מחויבת ללקוחות שלי אשר יקבלו את הטיפול אליו התחייבתי אל מצד שני לא אוכל להגיע לבחינת הגמר בשנה הבאה", אומרת שרון אגר-צויזנר, סטודנטים שנה ו' בפקולטה וחברה בוועד הסטודנטים.

מזדהים עם הסגל ומשלמים את המחיר

גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! חדשות כי שביתת המרצים מהווה מניפולציה בלתי אפשרית עבור הסטודנטים. הסטודנטים מסבירים כי הם אמנם יכולים להזדהות עם חברי הסגל השובת אך בסופו של דבר הם הופכים לקרבן הנפגע מכל הנושא. "זוהי הפקרות", מחו הסטודנטים, המאשימים את הנהלת האוניברסיטה אשר לא מזרזת לדבריהם את פתרון המצב הקיים באצטלה של העברת האחריות לעיכובים הנעשים מצדו של משרד החינוך.

יו"ר אגודת הסטודנטים שחר בוצר מסר כי "הסטודנטים בבית הספר לרפואת שיניים משלמים את המחיר הגבוה על שנים של חוסר תפקוד ומצוקה כלכלית קשה של המוסד בו הם לומדים. אם הוועדה לתקצוב ותכנון והאוניברסיטה אינן מסוגלות לקיים את בית הספר ולספק לסטודנטים את הדרוש להם - מוטב להן לסגור את שעריו. עלינו לזכור כי כבר כיום רוב הישראלים הלומדים רפואת שיניים עושים זאת בחו"ל, בעיקר במדינות מזרח אירופה, בהן רמת הלימודים נמוכה יותר באופן משמעותי, ובטווח הרחוק – הדבר יפגע בכולנו".

מהאוניברסיטה נמסר שהם מנועים מלהגיב עד לקבלת המסקנות של וועדת תדמור שמונתה במשרד החינוך, אשר טרם גיבשה את תוצאותיה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully