וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שב"כ הגביר "הציוצים" שלו לגיוס משת"פים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.4.2010 / 14:37

העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון דיווח כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים גילו כי השב"כ הגביר את פעילות גיוס משתפי הפעולה בעזה באמצעות הפייסבוק והטוויטר

חקירה שקיימו מנגנוני הביטחון הפלסטינים ברצועת עזה העלתה כי השב"כ הגביר באחרונה את מאמציו לגייס משתפי פעולה באמצעות רשת האינטרנט, כך דיווח (שלישי) העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. על פי הדיווח, חלק מהחשודים שנתפסו באחרונה ברצועה בחשד ששיתפו פעולה עם ישראל הודו כי השב"כ יצר עימם קשר דרך האינטרנט, ובעיקר דרך רשתות חברתיות כמו "פייסבוק" ו"טוויטר".

גורם ביטחוני פלסטיני מסר לעיתון כי אותם חשודים פלסטינים שנעצרו "הודו כי אנשי שב"כ המתמחים בגיוס סוכנים מנסים לפתות צעירים פלסטינים שגולשים ברשתות חברתיות באינטרנט לשתף עימם פעולה". לטענת הגורם, אותם אנשי שב"כ מתחזים לאנשים אחרים "ומנצלים מידע קודם אודות אותם צעירים פלסטינים שעימם הם משוחחים כדי לשכנעם לשתף פעולה, למשל בנושא מצבם הכלכלי, המשפחתי או הנפשי".

במקביל דיווחו אזרחים ברצועת עזה כי השב"כ מתקשר לטלפונים הניידים והנייחים שלהם בטענה שהמתקשר הוא נציג של מרכז מחקרים בינלאומי בחו"ל שמטרתו לשמוע את דעתם סביב נושאים ביטחוניים רגישים "העלולים לפגוע בביטחון הפנים הפלסטיני". אחד מתושבי ג'בליה סיפר כי באחרונה קיבל שיחה מאדם שטען שהוא חוקר מלונדון והחל לשאול אותו על הארגונים החמושים הפועלים בעזה ועל עמדות הציבור כלפיהם. התושב אמר כי השתכנע כי מדובר באדם הקשור לשב"כ כשזה שאל אותו: "אם ליד ביתך תראה קבוצת חמושים, האם תגרשם או תגן עליהם?".

משרד הפנים ברצועת עזה קרא לציבור הפלסטיני להיזהר מפני התופעה. "על האזרחים להיזהר מפני נפילה לתוך 'בוץ שיתוף הפעולה' כשהם גולשים ברשתות חברתיות באינטרנט כמו פייסבוק, טוויטר וכדומה", אמר דובר המשרד איהאב אל-רסין. "השב"כ מנסה לנצל את האתרים הללו כדי לאסוף מידע על האזרחים, לסחוט אותם ולהפיל אותם בפח על מנת שישמשו סוכנים שלו. למרבה הצער, אזרחים רבים כותבים באתרים הללו פרטים רבים על עצמם ועל החוג החברתי שלהם, ובכך הם נותנים מידע 'בחינם' לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully