וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברה שיא: האישה שטיפסה על 14 פסגות

טליה שחר

27.4.2010 / 21:45

מטפסת מדרום קוריאה, בת 44, הפכה לאישה הראשונה שמעפילה ל-14 הפסגות הגבוהות בעולם, לאחר שכבשה את פסגת האנאפורנה שבהרי ההימלאיה

מטפסת ההרים הדרום קוריאנית או יון-סאן העפילה היום (שלישי) לפסגת האנאפורנה שבהרי ההימלאיה, והפכה לאישה הראשונה שכבשה את 14 הפסגות הגבוהות ביותר בעולם.

או, בת 44, הגיעה לפסגה בגובה 8,091 מטרים 13 שעות ו-16 דקות אחרי שעזבה את הבסיס האחרון של ההר. תמונות שלה נוטעת את דגל דרום-קוריאה בפסגה שודרו בשידור חי בטלוויזיה במדינה. האנאפורנה היא הפסגה העשירית בגובהה בעולם, אך נחשבת לטיפוס מסוכן.

לפני 17 שנים או התפטרה ממשרתה במשרד החינוך בסיאול על מנת להתמסר לטיפוס הרים. ב-2004 היא כבשה את הפסגה הגבוהה בעולם – האוורסט. הישגיה הפתיעו רבים עקב מבנה הגוף הצנום שלה. היא שוקלת 50 ק"ג ומתנשאת לגובה של 1.54 מטרים בלבד, כך דיווח העיתון "קוריאן טיימס".

אולם לצד השמחה בדרום קוריאה קיימת גם מחלוקת לגבי השיא החדש של או. זאת לאחר שהועלתה טענה כי ב-2009 היא לא טיפסה עד הפסגה של הר אחר בהימלאיה. יריבתה במרדף אחר שיא 14 הפסגות היא אדורנה פאסאבן הספרדייה. השתיים נמצאות במרוץ צמוד, לאחר שבחודש שעבר פאסאבן טיפסה על האנאפורנה - הפסגה ה-13 שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully