וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו פינה את סדר יומו למאבק בפייגלין

27.4.2010 / 10:43

המאבק על שינוי חוקת הליכוד בין רה"מ נתניהו לראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד משה פייגלין מתחמם. נתניהו ותומכיו יקיימו כנסים במימונם לדחיית הבחירות למוסדות התנועה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, לצד שרים וח"כים נוספים מהליכוד, יקיימו היום (שלישי) ומחר כנסים פוליטיים - במימונם ובהשתתפותם - לקראת ההצבעה על שינוי חוקת הליכוד. הכנסים נערכים כדי לגייס את תמיכת חברי מרכז הליכוד בהצעת נתניהו, הקובעת כי הבחירות למוסדות התנועה ייערכו שלוש שנים לאחר הבחירות לכנסת, כלומר בעוד שנתיים - במקום בשבועות הקרובים, זאת בניגוד לעמדתו של העומד בראש חטיבת "מנהיגות יהודית" בליכוד - משה פייגלין. ההצבעה בנושא תיערך ביום חמישי.

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, הגיב בחריפות על מימון הכנסים מצדם של השרים וחברי הכנסת. אורון פנה הבוקר לראש הממשלה בדרישה להגביל את הוצאת השרים וחברי הכנסת על הכנסים הפוליטיים לסכום של עד 1,000 שקלים. זאת, כדי להימנע ממה שהגדיר כ"עבירה בוטה על חוק מימון מפלגות". לדבריו, "מיותר לומר, ולבטח בימים אלה, שקיימת החובה על כל איש ציבור לעמוד בכללים, ובמיוחד בנושא הרגיש של תרומות למפלגות".

עם זאת, חוות דעת משפטית סותרת את טענתו של ח"כ אורון. היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, הגיש למנכ"ל הליכוד גדי אריאלי חוות דעת הקובעת כי אין מניעה משפטית שהפוליטיקאים יממנו את הכנסים לקראת ההצבעה. הלוי קובע כי לא מדובר בתרומה אלא במימון אישי של פעילות פוליטית.

במהלך היומיים הקרובים ייערכו שישה כנסים, שלכבודם ראש הממשלה פינה את סדר יומו המדיני. הכנס הראשון ייערך בצהרים בנתניה. משם ימשיך נתניהו לכנס באשקלון, ובערב יגיע לכנס המרכזי בגני התערוכה, היחיד הפתוח לתקשורת. מחר בבוקר ייערך כנס בירושלים ולאחר מכן, נתניהו יצפין לכנסים בנשר ובטבריה.

בקרב שני המחנות הנאבקים בליכוד מעריכים כי המאבק ביום חמישי יהיה קשה. הן בסביבת ראש הממשלה והן בסביבת מתנגדו משה פייגלין הביעו חשש מפני הפסד בהצבעה. כדי לצלוח את שינוי החוקה, נתניהו יצטרך לגייס שני שלישים מקולות המצביעים. מלבד חטיבת "מנהיגות יהודית" בראשות פייגלין, גורמים נוספים מתנגדים לשינוי בחוקה, כך שהקרב שצפוי לראש הממשלה בהחלט לא יהיה פשוט. לפיכך, במחנה נתניהו מקווים כי כנסי הפעילים ימריצו את אנשיו ללכת לקלפיות. וכך –קשה לחזות כיצד תסתיים ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully