וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תירוש: שליט קורבן של הפוליטיקה הפלסטינית

גיל סימה

27.4.2010 / 16:10

במסגרת "יום בלבן" למען החייל החטוף גלעד שליט, אמרה ח"כ רונית תירוש כי המאבקים בין חמאס לפתח פוגעים באפשרות שחרורו של החייל החטוף. האב נעם: "להשמיע את זעקתו האילמת של גלעד"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

ישראל לובשת לבן למען גלעד שליט. במסגרת העצרת המרכזית במסלול האקדמי של המכללה למנהל בראשון לציון אמרה ח"כ רונית תירוש (קדימה) כי "גלעד הוא קורבן של אינטרסים פוליטיים והפגנת כוח בין חמאס ופתח. חמאס מנסה להראות שבדרכי טרור אפשר להשיג יותר ממה שמשיג הפתח בדרכי שלום". תירוש הוסיפה כי "השבוע התבשרנו על עזרה של ישראל לבכיר חמאס, אך זה לא שינה את עמדותיהם. במקום זאת קיבלנו סרטון שפל ונתעב שמהווה צעד נוסף בלוחמה הפסיכולוגית של חמאס".

נעם שליט, אביו של גלעד אמר כי "אתם פה כדי להביע את זעקתו האילמת של גלעד שליט מתוך מרתפי החמאס. זעקה שצריכה להגיע אל אותם אלה ששלחו אותו למשימה. הגיע הזמן לעשות מעשה". עם זאת הוסיף שליט כי "אנחנו זקוקים ליותר מתמיכת הסטודנטים על מנת לשחרר את גלעד". יו"ר מטה המאבק שימשון ליבמן אמר כי "נצטרך לחשוב שוב על דרך הפעולה לאחר ארבע שנים שגלעד לא איתנו. ישבנו בשקט לאורך כל השנה האחרונה נתנו לממשלה לעשות ותוצאות אין".

מאות בתי ספר, אוניברסיטאות, מכללות ובתי עסק ברחבי הארץ כמו גם חברי כנסת ומפורסמים לובשים היום חולצות לבנות כדי להזכיר שגלעד עדיין חי ונמצא כבר 1,402 ימים בשבי חמאס.

"זה דבר שכולם יכולים לעשות"

היוזמה אורגנה ברשת החברתית "פייסבוק" בידי אילן ספקטור, שהחל את פעילותו למען גלעד לפני כשלוש שנים, לפני חודש הקים ספקטור את הקבוצה ברשת החברתית פייסבוק, ולדבריו תוך שבוע הפכה לקבוצה הישראלית הכי גדולה בפייסבוק עם למעלה מ-381,858 חברים. ספקטור אמר לוואלה! חדשות כי תמיד רצה ליזום פעילות שתקרא למען שחרורו של גלעד מבלי שתדרוש מאמץ רב מאנשים.

"יש הרבה הפגנות, עצרות ומחאות ולצערי זה כבר הפך לעוד דבר שבשגרה ואנשים התרגלו ולא התייחסו לזה. חשבתי על רעיון שיתקיים בכל הארץ בו זמנית ושאנשים בכל הארץ יוכלו לקיים - ללבוש חולצה לבנה", אמר ספקטור, "זה דבר שכולם יכולים לעשות. ההיענות הגדולה מוכיחה שהעם שלנו מחכה לגלעד".

האירוע המרכזי של היום נפתח בשעה 13:00 במכללה למנהל בראשון לציון אליה הגיעו מאות אנשים ביניהם גם משפחתו של גלעד שליט. ספקטור מסר כי "משפחת שליט תומכת ביוזמה ומאוד התרגשה לשמוע שמאות אלפים ילבשו היום לבן".

עדכון ראשון: 14:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully