וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 שנים לגבר ממגדל העמק שהרג את גיסו

קובי מנדל

27.4.2010 / 10:20

סלים סלותי, תושב מגדל העמק, השליך את גיסו יוסף שאהין לבור מים. הוא הודה במעשה והורשע בהריגה. ביהמ"ש: "הוא שמר את המעשה בסוד במשך שש שנים מבלי שהביע חרטה"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (שלישי) 17 שנות מאסר בפועל ושלוש על תנאי על סלים סלותי, בן 61 ממגדל העמק. סלוטי הורשע לאחר שהודה במסגרת עסקת טיעון בהריגת גיסו יוסף שאהין לאחר שהשליכו לבור מים סמוך למוסד גלעם לילדים חוסים, שבסמוך לשפרעם. גופתו של שאהין התגלתה באקראי לאחר שש שנים.

הנאשם והמנוח נסעו בשנת 2003 בסמוך לבור מים בעומק שישה מטרים אז השליך סלותי את שאהין לתוך הבור. בנוסף לעונש המאסר נגזר על סלותי לשלם פיצויים בסך 35 אלף שקלים למשפחתו של שאהין. כתב האישום המקורי ייחס לו עבירת רצח אך זה הומר להריגה במסגרת עסקת הטיעון. על פי הסיכום דרשה התביעה לגזור על סלותי 20 שנות מאסר בפועל ובאי כוחו של סלותי ביקשו 16 שנים בלבד נציגת הפרקליטות ציינה כי עמד בפני התביעה קושי ראייתי כי לא ניתן היה לקבוע את מנגנון גרימת המוות ואת המועד המדויק בו מת שאהין.

אב בית הדין יוסף אלרון ואיתו השופטים משה גלעד ואברהם אליקים ציינו כי האופן בו מצא הנאשם לנכון לגרום למות המנוח תוך הטלתו אל בור מים כשראשו כלפי מטה והימנעותו מלדווח על גורלו במשך שש שנים, הינו מעשה נפשע ונורא מאין כמותו. "לא זו בלבד שגרם למות המנוח בנסיבות שלא תיוודענה לעולם, אלא שמר את המעשה בסוד למשך שש שנים מבלי להתחרט, לחוש נקיפות מצפון כלשהן או לדווח על המקרה בעת שמשפחת המנוח לא ידעה דבר. בנסיבות אלו לא ניתן לזקוף את חלוף הזמן לזכותו, שלא יצא החוטא נשכר, נהפוך הוא", אמרו השופטים. עוד ציינו השופטים כי הנאשם לא פגע רק בקדושת חיי המנוח אלא גם בכבוד המת ומעבר להערה שהעיר על מניעיו - פגיעה בכבוד ביתו לא שמע בית המשפט כל סיבה מדוע הביא למות המנוח באופן שכזה.

  • עוד באותו נושא:
  • הריגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully