וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בליגה הערבית דוחים את הצעות מיטשל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.4.2010 / 8:27

העיתון הסורי "אל-ווטן" מדווח כי שרי החוץ של הליגה הערבית צפויים לדחות את הסיכומים שגיבש ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם השליח מיטשל לגבי חידוש המשא ומתן העקיף עם ישראל

"שרי החוץ של הליגה הערבית צפויים לדחות את הסיכומים החדשים שגיבשו השבוע ברמאללה יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן והשליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, לפיהם יחודש המשא ומתן העקיף בין ישראל לפלסטינים" – כך העריך (שלישי) גורם בכיר בליגה הערבית בקהיר בשיחה עם העיתון הסורי "אל-ווטן".

הגורם הבכיר מסר כי שרי החוץ של הליגה הערבית השייכים לוועדת המעקב של יוזמת השלום הערבית יתכנסו ביום שבת וידונו בנושא, לאור בקשת הרשות הפלסטינית "לדון במאמצי השלום האמריקאים ובצעדים שיש לנקוט אם ישראל תמשיך לנקוט 'סחבת'". לדבריו, הליגה הערבית תדחה את ההצעה האמריקאית אפילו אם ארה"ב תתחייב באופן ברור לפעול להקמת שתי מדינות.

הלחץ הזה שצפוי להגיע מהליגה הערבית מצטרף לגינויים מצד ארגון חמאס. בעזה האשימו את ההצעות האמריקאיות שהציג מיטשל בביקורו באזור כ"הצעות ציוניות". בכיר בארגון הפלסטיני, עיזת א-רישק, שהינו חבר בלשכה במדינית של חמאס אמר השבוע כי "מיטשל אינו נושא עמו שום הצעה חדשה מלבד הצעות ציוניות שהגיש לו בנימין נתניהו". הוא הוסיף ואמר כי אם הרשות הפלסטינית תחדש את המשא ומתן עם ישראל, "היא תעניק לגיטימציה לייהוד ירושלים".

בתוך כך רמז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בשיחות הקירבה, שייתכן וייפתחו בקרוב בין ישראל לפלסטיניים, יידונו גם נושאי ליבה. בישיבת שרי הליכוד ביום ראשון אמר נתניהו לשרים כי יחד עם זאת הודיע לשליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, ש"את הנושאים הרגישים ביותר יהיה אפשר לפתור רק בשיחות ישירות, שאליהן צריך להגיע מהר ככל האפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully