וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר מפתיע: מתנגד לסרטון על שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.4.2010 / 0:01

בכיר חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר התייחס באופן שלילי לסרטון שפרסם ארגונו ובו נראה החייל השבוי כשהוא חוזר לישראל בארון קבורה. "מעולם לא הרגנו חיילים ישראלים שנשבו"

רויטרס

(מתוך אתר חמאס)

ביקורת מבית: בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, מתח אמש (שני) ביקורת על החלטת הזרוע הצבאית של הארגון לשדר סרטון אנימציה שבו נראה החייל החטוף גלעד שליט חוזר לישראל בארון קבורה. בתום פגישתו עם חברי פרלמנט מדרום אפריקה ניהל ד"ר א-זהאר שיחה עם עיתונאים ברצועה ואמר כי "סרטון הווידאו אינו משקף את עמדתו הרשמית של ארגון חמאס".

ד"ר א-זהאר אמר כי הוא שולל את הרמיזה בסרטון לפיה קיימת אפשרות שאנשי חמאס יהרגו את שליט בטרם יעבירו אותו להוריו בישראל. "מעולם לא הרגנו ולעולם לא נהרוג חיילים ישראלים שלקחנו בשבי. המוסר שלנו והדת שלנו אוסרים עלינו לעשות זאת", אמר א-זהאר. הוא ביקש להבהיר כי סרטון האנימציה שפרסמו גדודי עז א-דין אל-קסאם "אינו מבטא את עמדת חמאס, המתנגד להרג חיילים שבויים".

שלשום פרסמה כאמור הזרוע הצבאית של חמאס סרטון אנימציה בו נראה שליט חוזר לישראל בארון קבורה. בסרטון משוגרים מספר מסרים לממשלת ישראל ומוסבר בו כי גורלו של שליט עלול להיות כגורל הנווט הנעדר רון ארד. המסר השני שמוצג בסרטון האנימציה הוא הטענה שהמחיר הגבוה תמורת שחרורו של גלעד שליט ישולם בסופו של דבר ובכל מקרה. מסר נוסף הוא שיש עדיין סיכוי טוב להגעה לעסקה במסגרתה ישוחרר שליט.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה, מספר שעות לאחר פרסום הסרטון, כי "השימוש הציני שעשו ראשי חמאס ברגשות משפחת שליט מלמד יותר מכל על אופיו של ארגון טרור זה. מדובר בעוד פעולה שפלה של חמאס שנועדה לסייע להנהגתו לחמוק מלקבל החלטה לגבי הצעת התיווך". נעם שליט, אביו של גלעד שליט, אמר: "יש להצטער על כך שמנהיגי החמאס חוזרים ובוחרים לנקוט בלוחמה פסיכולוגית, בפעם המי יודע כמה, כנגד משפחת שליט והציבור בישראל, במקום להתייחס ולאשר את עסקת חילופי האסירים הגרמנית – המונחת על שולחנם כבר ארבעה חודשים, ללא מענה".

עדכון ראשון: 22:44

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully