וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום: החוק שהציע אבו מאזן יחבל במו"מ

27.4.2010 / 0:05

השר סילבן שלום התייחס להצעת החוק שהעבירה הרשות הפלסטינית, לפיו קיים איסור על קיום קשרי מסחר בין הרשות לבין ההתנחלויות. לדברי שלום, "מי שנוקט בצעד כזה פניו אינם לשלום"

המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח אזורי סילבן שלום התייחס אמש (שני) לחוק שהעביר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על איסור רכישת מוצרים מהתנחלויות, והצהיר כי הדבר מעיד על כך שפניו של אבו מאזן "אינן לשלום". מוקדם יותר העביר יו"ר הרשות הפלסטינית חוק האוסר על קיום קשרי מסחר בין פלסטינים תושבי הגדה ובין ההתנחלויות השכנות. בכך שואף אבו מאזן לגייס תמיכה שתוביל להטלת חרם בינלאומי על צריכת סחורה המיוצרת בהתנחלויות.

בהתייחסותו לנושא ציין השר שלום כי "מי שנוקט בצעד כזה פניו אינם לשלום, אלא להמשך הסכסוך. צו זה לא רק פוגע בסיכוי להידברות, אלא גם ב- 25 אלף פלסטינים שעובדים במפעלים שאותם אבו מאזן קורא להחרים. בעוד שישראל עושה מאמצים רבים לקידום ושיפור הכלכלה הפלסטינית, צו זה מטרפד את הסיכוי לשלום מדיני וכלכלי כאחד".

חברת ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מירי רגב (ליכוד) גם אמרה בתגובה כי "אני קוראת לראש הממשלה להטיל מגבלות מסחריות דומות מול הרשות הפלסטינית. ההצהרות החדשות של אבו מאזן בדבר האיסור לקנות מההתנחלויות, מלמדות אותנו כל פעם מחדש כי כוונותיו הן לא לשלום אלא להמשך ההסתה נגד ישראל. ממשלת ישראל צריכה להפסיק לחשוב כי אבו מאזן הוא פרטנר לשלום ולהבין שהוא ממשיך לייצג את הטרור הפלסטיני בצורה קצת שונה".

"לא נתמוך בהתנחלויות הבלתי חוקיות"

יועצו המשפטי של אבו מאזן אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי במסגרת החוק, כל פלסטיני הרוכש דברי טובין שיוצרו בהתנחלויות הישראליות בגדה המערבית ייקנס ויישלח למאסר. בנוסף, חומרת העונש תיקבע לפי כמות הסחורה שתימצא בידי מפרי החוק.

מדובר בחלק מפרויקט רחב שיזם אבו מאזן כבר בינואר, במטרה "לנקות" את הכלכלה הפלסטינית מכל תוצרת ישראלית שמקורה בהתנחלויות. כתוצאה מכך, אבו מאזן מקווה לעודד את המדינות החברות באיחוד האירופי להחרים את המוצרים המיוצרים בהתנחלויות הישראליות. "קיימת הסכמה בינלאומית באשר לאי-חוקיותן של ההתנחלויות, ולפיכך יהיה זה בלתי מקובל לספק להן כל סוג של תמיכה", אמר יועצו של אבו מאזן, חסן אל עוורי. היועץ חזר כי ההתנחלויות אינן חוקיות על החוק הבינלאומי.

ברשות מציינים כי החוק הנוכחי אינו חל על תוצרת ישראלית, עליה נסמכים הפלסטינים במידה רבה. וכך נסיונות דומים ומקומיים ברשות להטלת חרם כללי על כל התוצרת הישראלית זכו להצלחה מזערית. בכירים פלסטיניים ציינו כי הסחורה המיוצרת בהתנחלויות ועושה את דרכה לשטחי הרשות מתנהלת במחזור שנתי של כ-500 מיליון דולר. הסחורה כוללת קשת שלמה של מוצרים, מחומרי בנייה ועד אגוזים.

עדכון ראשון: 19:03

  • עוד באותו נושא:
  • אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully