וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלמלא הרצל לא היינו עומדים כאן היום"

פנחס וולף

26.4.2010 / 18:40

הכנסת ערכה היום דיון מיוחד לכבוד יום השנה ה-150 להולדתו של חוזה המדינה. ראש הממשלה נתניהו ציין בנאומו כי "מה שהיה ייחודי אצל הרצל, היה היכולת לראות את סכנת ההכחדה של העם היהודי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (שני) בישיבה מיוחדת לציון יום הולדתו ה-150 של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל. "בתולדות העמים ועמנו מעטים המקרים בהם אפשר להביע על אדם אחד שכמעט לבדו הציל את עמו מחידלון. הרצל היה אחד מאלה", אמר נתניהו. "אלפי שנות ההיסטוריה של עם ישראל גדושות במנהיגים דגולים, אבל אפשר למנות בתוכם לא יותר מקומץ של אנשים שקמו לנו ברגעים גדולים של לחיות או לחדול ובמו ידיהם סובבו את גלגל ההיסטוריה היהודית ממוות לחיים. הרצל ניצב בתוך קבוצה נבחרת זו של מנהיגיהם היסטוריים והוא ממשיכם של ענקי העבר".

נתניהו הוסיף כי הרצל "פעל בעלות השחר של המאה ה- 20 בה התהפך גורל העם היהודי פעמיים: בשואה ובתקומה". לדברי נתניהו, "אלמלא הרצל היה גורל היהודים מתהפך רק פעם אחת, רק כלפי מטה. אלמלא הרצל לא היינו עומדים כאן היום. מה שהיה ייחודי אצל הרצל, היה היכולת לראות את סכנת ההכחדה של העם היהודי ואת הקמת המדינה כפתרון לסכנה".

"אני מאמין שאילו הרצל היה חי עוד 20 שנה הוא היה מצליח לשכנע את המעצמות הלקים את המדינה היהודית לאחר התבוסה העות'ומנית שאותה חזה במדויק", הוסיף נתניהו. "כשם שהופעתו של הרצל שינתה את הגורל היהודי מהקצה לקצה כך הסתלקותו בטרם עת גבתה מאיתנו מחיר נורא. ובכל זאת, גם אם באיחור חזונו התממש. ולא רק הקמת המדינה אלא גם אופיה".

"בקונגרס הציוני הראשון אמר הרצל כי 'הציונות היא שיבה ליהדות עוד לפני השיבה לארץ היהודים'", טען נתניהו. "הרצל ידע היטב שלא כל היהודים יקבלו את הציונות בזרועות פתוחות. אפילו עד היום ישנם סרבני ציונות מכאן שדבקים רק בישן או כופרי ציונות מנגד שדבקים רק בחדש, אך במבטו הוא ידע שאלה ואלה ימצאו עצמם בשולי ההיסטוריה", סיכם.

גם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני נשאה דברים במליאה. "קיימים חילוקי דעות בבית הזה, זה טבעי ורצוי כל עוד החזון משותף", אמרה לבני. "אדוני ראש הממשלה, העבר חשוב אבל צריך גם לשרטט את תוכניות העתיד. האתגרים קיימים ואנחנו יכולים להם", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully