וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: עוה"ד שסטר לח"כ יוכל להיכנס לכנסת

פנחס וולף

26.4.2010 / 17:55

עורך הדין אמנון דה-הרטוך סטר בשנת 2007 לח"כ לשעבר יעקב כהן ובעקבות כך הורחק לצמיתות מהכנסת. כעת פורסמה חוות דעת הקוראת להתיר את כניסתו למשכן

עו"ד אמנון דה-הרטוך, שסטר ביולי 2007 לח"כ לשעבר יעקב כהן (יהדות התורה), יורשה ככל הנראה להיכנס למשכן הכנסת. היועצת המשפטית של ועדת הכנסת, ארבל אסטרחן, פרסמה חוות דעת משפטית, לבקשת יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, ובו היא קובעת כי, "אנו סבורים שבאיזון בין מעשהו החמור של עו"ד דה-הרטוך לבין השיקולים שמנגד, ספק רב אם בעת הזו יהיה זה סביר ומידתי שלא להעניק לו היתרי כניסה למשכן מטעמים של פגיעה בכבוד הכנסת". יש לציין כי דה-הרטוך סטר לכהן, לאחר שחבר הכנסת לשעבר השווה אותו לנאצי.

מול השיקול למנוע את כניסתו של עו"ד דה-הרטוך בשל מעשהו שחוות הדעת מגדירה אותו כ"מעשה חמור ביותר", חוות הדעת של עו"ד אסטרחן מונה מספר סיבות מדוע יש לאפשר את כניסתו למשכן. בין הסיבות: "חלף זמן רב של כשלוש שנים מאז האירוע ובינתיים נבחרה כנסת חדשה ויעקב כהן לא מכהן בה. דה-הרטוך התנצל פומבית, הביע חרטה וגם שילם מחיר כבד עד כדי פיטוריו משירות המדינה".

בנוסף, נכתב כי, "מאז כינונה של הכנסת ה- 18 הותר כבר לעו"ד דה-הרטוך להיכנס למשכן הכנסת שש פעמים, לפי הזמנתם של חברי כנסת וועדות בכנסת. יש לזכור כי מדובר באדם שעבד שנים רבות במשרד המשפטים והוא נחשב בעיני רבים למומחה בתחומים בהם עסק. אי מתן היתר כניסה למשכן יפגע בזכותם של חברי הכנסת וועדות הכנסת להתייעץ עימו".

בישיבת נשיאות הכנסת היום, הגיש ריבלין את חוות הדעת לחברי הנשיאות. בעקבות בקשתו של נציג יהדות התורה, ח"כ אורי מקלב, ההכרעה בנושא נדחתה לשבוע הבא. אולם מסתמן כי הנשיאות תאשר את כניסתו. גם נטיית ליבו של ריבלין היא לאשר זאת.

תחילת הפרשה ב- 10 ביולי 2007. במהלך דיון בוועדת החינוך, דה-הרטוך, שהיה אז ראש תחום תמיכות במשרד המשפטים, סטר לח"כ דאז יעקב כהן לאחר חילופי דברים קשים בין השניים. כהן פונה למרפאת הכנסת ולאחר מכן הוא אף הועבר לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. דה-הרטוך פונה על ידי משמר הכנסת.

בעקבות התקרית, נשיאות הכנסת דאז החליטה להרחיקו לצמיתות מהמשכן. לפני כשבועיים, דה-הרטוך הוזמן לדיון בוועדת משנה של חוץ וביטחון על מעקב אחר יישום חוק טל. לאחר מן, ב- 12 באפריל, יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ אליעזר מוזס, פנה במכתב ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין בדרישה למנוע לצמיתות את כניסתו לכנסת. "לא יתכן שאדם שסטר על פניו של חבר כנסת בתוך משכן הכנסת ימשיך להסתובב ולבקר בכנסת באופן חופשי ובאין מפריע". בעקבות פניית מוזס, ריבלין ביקש את חוות הדעת המשפטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully