וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנתור בכלבת לברדור

עובד אלחליבי

26.4.2010 / 20:11

בסוף השבוע האחרון בוצע בארץ צנתור לכלבת לברדור. עובד אלחליבי יצא לבדוק את כל הפרטים. המסקנה? חשוב, אבל לא זול

לראשונה בארץ, ביום חמישי האחרון, נערך צנתור בבעל חיים. הצנתור בוצע באר?י?ה, כלבת לברדור בת 7 חודשים, במרכז הוטרינרי "חוות דעת" שבבית ברל. הניתוח התאפשר הודות להגעתו של מכשיר שיקוף המאפשר טיפול מתקדם בבעל חיים, שלא היה קיים בארץ עד היום. "זה מאוד מרגש לדעת עד כמה הרפואה הוטרינרית התקדמה בעולם, וגם בארץ" אומר ד"ר אבי אבנר. ד"ר אבנר, הנמנה עם הסגל האקדמי של אוניברסיטת קיימברידג' באנגליה, ביצע את הניתוח הראשון יחד עם ד"ר אלחנן ברוקהיימר, צנתר ילדים בעל שם עולמי מבי"ח שניידר.

"כלבת הלברדור הגיעה אלינו, כשנותרו לה סיכויים מועטים בלבד לשרוד. למעשה אילולא הטיפול שביצענו בה, היו נאלצים לבצע בה המתת חסד" מספר ד"ר אבנר. "ווטרינרים רבים בארץ אינם מודעים לכך שיש אפשרות לצנתר את בעל החיים. הוטרינר יאמר לך, שאין ברירה, אלא להמית את הכלב. לצערי גם וטרינרים שמודעים לטיפול עלולים שלא להפנות אותך אלינו מחשש שהם יאבדו קליינט".

אגב שיקולים כלכליים, כמה יעלה טיפול כזה?

"אנחנו מעדיפים לפעול תחילה משיקולים שהם בלתי מסחריים. היות ומדובר בטיפול ראשון מסוגו, ועדיין אין לנו ניסיון עשיר בתחום, אנחנו נוטים לבצע טיפול, ואז לנתח את המקרה ולהסיק מסקנות".

ובכל זאת, ד"ר אבנר כמה יעלה צנתור, כשזה הטיפול היחיד שיציל את הכלב?

"אם לדבר במספרים, אז מדובר בסכומים של מאות דולרים לכל הפחות, תלוי בזמן ההחלמה ובחומרת המקרה. קרוב לודאי שהסכום ינוע סביב ה6000 ש"ח".

כמו במקרים רבים, אלו שיש להם הכסף, יוכלו לנתח את חית המחמד שלהם ולהציל את חייה. אלה שאין להם, יוסיפו לכאב שלהם גם הרגשת תסכול וחוסר אונים, בדומה לגבר קירח, שהתרופה להשבת נעוריו קיימת, אך היא רחוקה מהישג יד. "אף על פי שהעלות היא גבוהה יחסית, עצם העובדה שאנחנו יכולים לבצע פרוצדורות כה מסובכות, שלא פעם ולא פעמיים הצילו בני אדם, ובכך להציל בעלי חיים היא פריבילגיה שאין לזלזל בה".

ואיך הסתיים הטיפול בכלבת הלברדור?

"לשמחתנו הרבה, הניתוח עבר בהצלחה מירבית, הכלבה התאוששה ובתוך 12 שעות היא התרוצצה כילדה קטנה שקיבלה בחזרה את החיים במתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully