וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן עוקץ: שמח שגם שמי שורבב להולילנד

גלעד גרוסמן ופנחס וולף

26.4.2010 / 14:32

שר החוץ הגיב בציניות על דברי פרקליטו של מאיר רבין, לפיהם מרשו נשאל אם העביר לו כסף. "אני בחברה מכובדת עם הרב עובדיה יוסף", אמר, "אז אני שמח שלא שכחו אותי"

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס בצהרים (שני) בציניות לטענת
פרקליטו של מאיר רבין, החשוד בתיווך בפרשת "הולילנד", לפיה מרשו נשאל אם העביר לו כסף. "בימים האחרונים היתי כל כך מאוכזב, כל כך הרבה פרשות", אמר ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת. "הולילנד, מנהל מקרקעי ישראל, חטיפת שתי נשים, ושמי לא שורבב לאף פרשה, זה פשוט לא יכול להיות", אמר.

ליברמן הוסיף כי "היום שמחתי לשמוע סוף סוף שיש פרשה אחת לפחות שהצליחו לשרבב לתוכה את שמי לא פעם ראשונה, ואני בטוח שלא בפעם האחרונה. אני בחברה מכובדת עם הרב עובדיה יוסף, אז אני שמח שלא שכחו אותי".

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) הגיב אף הוא לדברי פרקליטו של רבין לפיהם המשטרה שאלה את מרשו אם נתן כסף בין היתר גם למנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר זאב כי הוא חושב שהמשטרה מאבדת כיוון, כאשר היא "זורקת" שמות לחלל האוויר. "כל החקירה מתנהלת בצורה פרובוקטיבית, התנהלות כזו אינה מקובלת באף מקום בעולם", הוסיף זאב.

"מדוע חקירת משטרה לא יכולה להתנהל בצורה מקצועית ועניינית בלי להעלות כל הזמן הכפשות שפוגעות באנשי ציבור ובגדולי ישראל?", שאל, "הדברים הללו הם עורבא פרח והבל שאין בהם ממש. צריך להיזהר שלא לפגוע בגדולי ישראל. במסכת אבות נאמר כבר 'היזהר בגחלתן שלא תיכווה'. זה לא איום אישי, אבל צריך להיזהר. מדובר בגדול ישראל שהוא מרן של כל עם ישראל".

"דמות מפתח"

מוקדם יותר היום טען פרקליטו של רבין, עו"ד גיורא זילברשטיין כי רבין,אותו הוא מייצג יחד עם עו"ד אלי כהן, נשאל בחקירתו במשטרה האם העביר כמיליון שקלים דמי שוחד לרב עובדיה יוסף, וכן סכומי כסף גבוהים לשר החוץ אביגדור ליברמן, לחברת הכנסת רוחמה אברהם-בלילא ולשר לשעבר חבר הליכוד דני נווה. רבין הוא ותיק העצורים בחשד למעורבות בפרשה ובמשטרה מגדירים אותו כאחת מדמויות המפתח.

גם במשטרת ישראל דוחים את טענות הפרקליט. מהמשטרה נמסר כי האנשים ובעלי התפקידים שהוזכרו על ידי העו"ד בהתבטאויותיו לכלי התקשורת השונים פורסמו על דעתו ועל אחריותו בלבד. "השמות שהוזכרו על ידי העו"ד לא הופיעו ולא הוזכרו בהודעות משטרת ישראל או בדיוני הארכת המעצר בבית המשפט. אנו מבקשים כי דברי העו"ד לא ייוחסו למשטרת ישראל, חוקריה או מי מטעמה", נמסר.

מעצרו של רבין הוארך ביום חמישי שעבר בשבעה ימים נוספים. נציג המשטרה טען בדיון הארכת מעצרו כי "בלב כבד התגבשה בליבנו ההחלטה להאריך את מעצרו של החשוד בפעם השלישית. ללא מעורבותו לא היו נבראות כלל הפרשות לעולם, ודי בכך כדי להעיד על מעורבותו".

בהחלטתו קבע השופט אברהם היימן, כי "נושא חלקו של החשוד בחקירה בה מעורבות מספר חשדות מהחמורים שיש. על פי חומר החקירה מדובר במעשים חמורים של שחיתות. חלקו של החשוד הוא משמעותי ונראה כי ידו בכל ויד כל בו. הסיכון שישבש את החקירה אינו ערטילאי – הוא ממשי. כל הטענות לגבי זיוף ופגמים בעד המדינה אינן רלוונטיות לתשתית הראייתית שנחשפה בפניי".

עדכון ראשון - 9:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully