וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לחרירי: מצרים הזהירה מתקיפה ישראלית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.4.2010 / 7:36

לפי דיווח בעיתון לבנוני, שר החוץ המצרי אל-רייט הזהיר את ראש ממשלת לבנון חרירי מפני אפשרות שישראל תתקוף את מדינתו ואת סוריה. הוא הבטיח כי במקרה כזה, מצרים "לא תעמוד מנגד"

"שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט הזהיר במהלך פגישתו בלבנון עם ראש הממשלה סעד חרירי מפני אפשרות שישראל תתקוף בלבנון ובסוריה". כך אמר הבוקר (שני) פוליטיקאי לבנוני המקורב לחרירי לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר". על פי הדיווח, אבו אל-רייט הבטיח לחרירי כי מצרים "לא תעמוד מנגד אם ישראל תתקוף, משום שהדבר עלול להוביל לשינוי מפת המזרח התיכון ולפגוע בביטחון הלאומי המצרי והערבי, בין אם בעזה, בירדן או בלבנון".

מקורבים ליושב ראש הפרלמנט הלבנוני נביה ברי מסרו עוד לעיתון כי אבו אל-רייט אף אמר לו כי ארצו תסייע ללבנון אם תותקף: "מצרים תעמוד לצד לבנון וסוריה אם ישראל תתקוף אותן". גורמים פוליטיים בלבנון מסרו לעיתון כי בדבריו אלו "התכוון אבו אל-רייט להעביר מסר לסוריה לפיו ארצו תומכת ביציבות שמספקת סוריה ללבנון". לאור זאת, הוסיפו המקורות, אמר שר החוץ המצרי כי נשיא סוריה בשאר אסד "מוזמן תמיד לבקר בקהיר".

גורמים באופוזיציה בלבנון אמרו לעיתון כי דבריו "חסרי התקדים של אבו אל-רייט נגד ישראל אינם אלא ניסיון להשיב את מצרים למעמדה כאחראית על בעיות הערבים" בעיקר על רקע הכוונות "לשווק" לעולם הערבי יורש צפוי לנשיא מצרים חוסני מובארק. "המשטר המצרי מבין היטב כי הציבור הערבי יגיב בחיוב לדברים שיושמעו נגד ישראל", הסבירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully