וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: בשיחות הקרבה נדון בנושאי הליבה

פנחס וולף

26.4.2010 / 0:17

ראש הממשלה אמר בישיבת שרי הליכוד כי במסגרת המו"מ העקיף עם הפלסטינים יידונו גם נושאים "מהותיים". עם זאת, הוא הדגיש: "את הנושאים הרגישים ביותר יהיה אפשר לפתור רק בשיחות ישירות, שאליהן צריך להגיע מהר ככל האפשר"

בשיחות הקרבה, שייתכן שייפתחו בקרוב בין ישראל לפלסטיניים, יידונו גם נושאי ליבה - כך משתמע מדברים שאמר אמש (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת "שרינו" של שרי הליכוד, לפני ישיבת הממשלה. עם זאת, נתניהו אמר כי הוא הודיע לשליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, ש"את הנושאים הרגישים ביותר יהיה אפשר לפתור רק בשיחות ישירות, שאליהן צריך להגיע מהר ככל האפשר".

נתניהו אמר בישיבה: "נפגשתי עם הסנטור מיטשל פעמיים ב-48 השעות האחרונות, פעם ראשונה ביום שישי, ופעם שנייה הבוקר. הפגישות היו טובות מאוד. מהשיחות עלתה נכונות אמריקנית להניע בהקדם את שיחות הקרבה".

לדברי ראש הממשלה, "אנחנו רוצים כבר הרבה זמן לפתוח בשיחות קרבה שיובילו לשיחות ישירות. הסנטור מיטשל הבהיר, שאבו מאזן ביקש כינוס של שרי החוץ של הליגה הערבית, לפני שייתן את תשובתו. אם לא יהיו הפתעות, יתכן שהתהליך המדיני יחל בתוואי זה כבר בתקופה הקרובה. שיחות הקרבה צפויות לגעת בנושאים כלליים, כולל החלפת עמדות בכמה נושאים מהותיים. אמרתי למיטשל שאת הנושאים הרגישים ביותר יהיה אפשר לפתור רק בשיחות ישירות, שאליהן צריך להגיע מהר ככל האפשר".

נתניהו הביע תקווה שהתהליך המדיני יחודש בקרוב ללא תנאים מוקדמים. "ידנו מושטת כל הזמן לחידוש שיחות השלום", קבע, "ובלבד שנעשה זאת תוך עמידה נחושה על האינטרסים הלאומיים והביטחוניים של מדינת ישראל".

בסיום דבריו, ראש הממשלה אמר לשרי הליכוד דברים ברוח דומה לאלו שהוא אמר בפתח ישיבת הממשלה, כי לאחר שישראל השיבה בחיוב להזמנה של האמריקאים לפתיחת שיחות הקרבה, הוא מקווה שהפלסטיניים ייענו גם הם לבקשת האמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully