וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו חושש מהפסד בהצבעה על תקנון הליכוד

פנחס וולף

25.4.2010 / 0:05

מקורבים לראש הממשלה הביעו חשש מהפסד בהצבעה במרכז הליכוד ביום חמישי על שינוי תקנון המפלגה. בימים הקרובים ינסה ראש הממשלה לגייס את תמיכת חברי המרכז בהצבעה

בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו הביעו אמש (ראשון) חשש מהפסד בהצבעה שתתקיים ביום חמישי על שינוי תקנון הליכוד. נתניהו מבקש לדחות את הבחירות לוועידת הליכוד, ולשנות את התקנון כך שהבחירות לוועידה יתקיימו שלוש שנים לאחר הבחירות לכנסת.

מתנגדיו טוענים ששינוי התקנון יגרום לכך שבפועל לא יתקיימו עוד בחירות למרכז הליכוד, שכן ב- 25 השנים האחרונות לא היו שלוש שנים רצופות בלי בחירות לעיריות או לכנסת. כדי לשנות את התקנון, על נתניהו לגייס שני שליש מהמצביעים שיתמכו בעמדתו.

בסביבת נתניהו מונים שתי סיבות לחשש מהפסד: האחת היא שאננות בקרב רוב חברי המרכז, בעיקר בשל העובדה שמרכז הליכוד אישר בהצבעה גלויה את שינוי התקנון, ובעקבות פסיקת בית המשפט העליון, תוצאות ההצבעה הגלויה בוטלו, והבחירות ביום חמישי הן בעצם הצבעה חוזרת. הסיבה השנייה לחשש של היא התגייסות של חטיבת "מנהיגות יהודית" בראשות משה פייגלין להצבעה באחוזים גבוהים נגד הצעת ראש הממשלה.

"ברור שרוב חברי המרכז יצביעו ביום חמישי בעד הצעת ראש הממשלה", אמרו בסביבתו, "ואולם, כדי להשיג רוב של שני שלישים מהמצביעים יש להביא לקלפיות לפחות 70 אחוז מ- 2,500 חברי המרכז".

בימים הקרובים נתניהו ירכז מאמץ ניכר כדי להביא חברי מרכז להצבעה. מחר הוא יקדיש את דבריו בפתח ישיבת סיעת הליכוד לנושא, ויקרא לחברי הכנסת להביא מקסימום חברי מרכז לקלפיות. קריאה דומה הוא השמיע הבוקר בפני שרי הליכוד בישיבת "שרינו" לפני ישיבת הממשלה.

בישיבת "שרינו", אמר נתניהו כי, "זו תהיה טעות גדולה להפר את האחדות הפנימית שלנו עכשיו. לנוכח האתגרים הלאומיים והבינלאומיים שאנחנו ניצבים בפניהם, הדבר הנכון הוא לשמור על אחדותנו הפנימית - גם בתנועה, גם בממשלה וגם בקואליציה. אני מפנה זמן יקר לנושאי התנועה, כי לאחדות הפנימית שלנו יש חשיבות עצומה בעת הזו, גם ברמה הלאומית וגם ברמה הבינלאומית. האחדות הזו היא הדבר הנכון לתנועה, הדבר הנכון לממשלה והדבר הנכון למדינה".

את לוחות הזמנים של ימים שלישי ורביעי, ראש הממשלה פינה לצורך השתתפות בשישה כנסים עם חברי מרכז הליכוד בטבריה, בנתניה, בנשר, באשקלון, בירושלים, ובכנס המרכזי שייערך בגני התערוכה בתל אביב ביום שלישי בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully