וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי לח"כים הערבים: אני לא נגד יהודים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.4.2010 / 21:01

שליט לוב נועד הערב עם בכירי הציבור הערבי בישראל, סעד עמם באוהל האירוח שלו והדגיש: "אנחנו לא נגד היהודים, אלא נגד הציונות". ח"כ א-סנע: "סופו של הכיבוש הישראלי להסתיים כפי שהסתיים הכיבוש האיטלקי בלוב"

בכירי הציבור הערבי בישראל נועדו הערב (ראשון) עם שליט לוב מועמר קדאפי. הפגישה כללה ארוחת ערב משותפת באוהל האירוח של קדאפי בעיר סירת. קדאפי הדגיש את חשיבות הביקור וציין כי "אנחנו לא נגד היהודים, אלא נגד הציונות". חבר הכנסת טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) שהשתתף בפגישה ביקש מקדאפי לקדם יוזמה, לפיה כל מדינות ערב יפתחו את שעריהן בפני הציבור הערבי, ולוב תסכים לקבל סטודנטים מקרב ערביי ישראל לאוניברסיטאות בלוב.

א-סנע אמר לקדאפי בפגישה כי "סופו של הכיבוש הישראלי להסתיים כפי שהסתיים הכיבוש והקולוניאליזם האיטלקי בלוב". לדבריו, "מדיניות ההתנחלויות מרוקנת את פתרון שתי המדינות לשני עמים מכל תוכן". קדאפי הודיע בפגישה כי הוא מסכים לבקשתו של ח"כ א-סנע לקבל סטודנטים ערבים-ישראלים לאוניברסיטאות ברחבי לוב. "הפגישה עם קדאפי היתה נהדרת", הוסיף ח"כ א-סנע.

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר במהלך הפגישה כי "אני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי למתוח ביקורת על עצמנו ועל העולם הערבי: "למה אנחנו חברה צרכנית ולא יוצרת? למה אין אף אוניברסיטה ערבית ברשימת 500 האוניברסיטאות המובילות בעולם? למה אין תרגומים והמצאות? לאן הולך הכסף? למה המדען הערבי צומח ומצליח בחו"ל ולא בארץ מולדתו? כמה מושקע במחקר בעולם הערבי?" קדאפי השיב לטיבי בארוחת הערב: "אני מברך אותך על נאומך ובעיקר על הביקורת העצמית".

אתמול יצאה משלחת של בכירי הציבור הערבי בישראל לביקור בן יומיים בטריפולי בהזמנת קדאפי כדי להיפגש עמו ועם בכירי ממשל נוספים. המשלחת כוללת כ-40 חברים, ביניהם חברי כנסת ערבים, ראשי ערים, אקדמאים, עיתונאים, סופרים ואנשי ציבור. יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה, המשתתף במשלחת, אמר בסוף השבוע לוואלה! חדשות כי המסר העיקרי שיעבירו ראשי הציבור הערבי לקדאפי הוא שערביי ישראל רוצים "ששערי העולם ייפתחו" בפניהם ללא קשר להסדר פוליטי.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ זבולון אורלב, פנה היום ליו"ר ועדת הבחירות, השופטת איילה פרוקצ'יה, בבקשה שהוועדה תתכנס בהקדם כדי לקבל כבר עתה את ההחלטה למנוע את זכות ההתמודדות מחברי הכנסת הערבים השוהים בלוב וממפלגותיהם. במקביל, אורלב פנה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה להורות למשטרה לפתוח לאלתר בחקירה פלילית נגד הח"כים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully